Se enkelt indlæg
Gammel 29-05-2009, 13:08   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan godt se pointen! Men for at være en rigtig god pointe, så kræver det at den syge er med på ideen, ellers er det jo mishandling!!

Jeg kender mange som lider af dybe depressioner, men som helst vil have tilknytning til sit arbejde, fordi de synes det hjælper. Men jeg kender også nogen der slet ikke kan udholde tanken. Og regeringen har meget med at skære alle over én kam, hvorfor der kommer temmelig mange i klemme.....

Man kan ikke bare sige 'at syge har det bedst med at være tilknyttet arbejdsmarked' for der er altså syge der vinder meget mere ved IKKE at være på arbejdsmarked, og som psykisk og fysisk slet ikke kan imødekomme kravene når de går og har det rigtig skidt. At være syg, have ondt mm er en belastning psykisk.

Jeg blev selv fredet i 2002 som værende rigtig-rigtig syg! Og dette selvom jeg ikke er døende eller er kræftpatient. Så der BLIVER taget hensyn i særlige tilfælde. Jeg tror bare at der skal fredes i langt flere tilfælde. Hvis en syg ikke mener at kunne klare at arbejde, jamen så er der jo noget om det. Så nytter det heller ikke at aktivere dem på arbejdsmarked, der kommer ikke noget positivt resulat ud af tvang!! Tværtimod kommer der forværringer.
Det er korrekt, men det er slet ikke dette der er det egentlige problem i den debat... problemet er, at de sørger for at pressede kommuner, får 65% for at aktivere, og 35% for at passivere... og Både Hjort, og nu Støjberg lader til BEVIDST at styre udenom alle facts der peger på at rigtig mange kommuner kassetænker... læg mærke til hvor meget af hele interviewet Støjberg bruger på det... hun undgår at svare på det hele vejen igennem, og til sidst når hun ikke KAN trække det længere er der bare et vrissent svar om at "så kan man klage".

Tror de fleste her inde ved hvad det betyder at klage, og det gør Støjberg og Hjort og alle de andre r*****spolitikere udemærket også... det er lige 6 måneder hvor du SKAL gøre som der bliver sagt, ellers ryger pengene imens klagen verserer... og da de efterhånden har fået indoktrineret selv ankeinstanserne til borgerlige liberalistiske tankegange, så er det ikke engang sikkert at en klage gør noget som helst.

At sige vi bare kan klage er ikke meget bedre end at sige "Bevis det!".

Og så den latterlige kommentar om at "Vi gør det her for borgerne"... yeah right! sure!
  Besvar med citat