Se enkelt indlæg
Gammel 23-05-2009, 16:36   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Smidt

Citat:
Jeg har lige et spørsmål, min mand og jeg har bare vildt behov for at tage en ferie, bare her i Danmark, vi vil godt til vesterhavet 14 dage, har endelig bestilt et sommerhus, men så kom jeg til at tænke må jeg godt tage på ferie når jeg er sygmeldt?
Indenfor Danmarks grænser må du bevæge dig som DU VIL...kun udenfor Danmarks grænser MÅ DU IKKE...uden tilladelse det kan være fra læge eller kommunen og helbredsmæssigt ophold.

Så længe du kommer til møder og andet og holder øje med din post eller får den eftersendt kan du være hvor du vil i Danmark...det kommer ikke kommunen ved.

Citat:
i sommerhus e.l. under en sygeperiode


Hvis du under din sygemelding påtænker at opholde dig i sommerhus e.l., er du ligeledes forpligtet til at orientere Kommunen. Du skal desuden oplyse en midlertidig postadresse, hvor post fra Kommunen kan leveres, hvis der sker opfølgning på din sygedagpengesag. Derved undgår du at komme i klemme grundet for sene svar. Den nye sygedagpengelov er meget konsekvent, hvilket indebærer at udbetaling af dine sygedagpenge kan bringes til ophør, hvis ikke du udfylder og returnerer den dokumentation som Kommunen fremsender til dig inden for den angivne tidsfrist.
læs også denne tråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=906&page=2

altså Breve er vigtigt og møder med kommunen .
..og sørg for at man kan ringe til dig fra kommunen så det behøver sådan set ikke at være ferie men bare et ophold i sommerhuset ...bare du overholder loven og er indefor DK grænser .

Lad høre andre ...

Og det er ikke ulovligt.

Sidst redigeret af Stella; 23-05-2009 kl. 17:18.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat