Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2009, 09:52   #6
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilli Susanne Se meddelelser
Willy Søvndal

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har sendt det fra muskelsvindsfonden og min beretning til Willy Søvndal idet de skal holde Landsmøde i Århus idag og så har jeg også sendt det til Poul Lüneborg,som skal være oplægsholder i :

Retssikkerhed i den sociale sektor


http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2154

Venligst LilliSusanne




Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard
Ja Heidien

Det kan blive yderst interessant, da jeg har nogle interessante breve, og afgørelser.

Jeg vil nu nyde et godt glas rødvin, da denne mulighed godt kan gøre mig glad.

http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=4ea2977cb2

Benny G.

Svar fra Anne Bastrup


<----- Oprindelig email ----->
From: Anne Baastrup [[email protected]]
Sent: 20/5/2009 10:56:54 AM
To: dk
Subject: RE: Retssikkerheden for handicappede- hvordan ser virkeligheden ud?




Kære Lilli xxx



Jeg har fået tilsendt din mail, og svarer dig fordi jeg er SF’s handicapordfører.



Jeg kan forstå af din mail, at du har været igennem et forløb som har været hårdt for dig. At din datter er et stort sportstalent, er forhåbentligt et lys i mørket, og som du også bemærker, nogen en mor kan være stolt over.



Det kan være meget besværligt og tidskrævende, når man som borger skal bevæge sig igennem den kommunale og statslige sagsbehandling. Det bliver ikke nødvendigvis nemmere, hvis man flytter til en ny kommune, eller hvis ens barn med handicap fylder 18 år. Et af mine mål som handicapordfører, er derfor en afbureaukratisering af sagsbehandlingen og klarere linjer når borgere skal visiteres til en ydelse. Dette ligger inden for rammerne af SF’s mål for en afbureaukratisering af socialområdet.



Jeg kan desværre ikke gå mere direkte ind i afgørelsen af en enkelt sag, og jeg ikke kan ændre afgørelser der er afgjort ved en domstol eller af ankenævnet.



Jeg håber at du kan bruge mit svar.


Med venlig hilsen

Anne Baastrup
MF



Medlem af Folketinget (SF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 44 02

www.ft.dk


Kære Anne Baastrup

Tak for at du svarede,

Dog syntes jeg (og havde vel heller ikke forventet andet), at det bare er de sædvanlige ubrugelige svar, som i giver som politikker, Det er jeg selvfølig meget ked af, idet at vores retsikkerhed er ikke eksisterende,

Jeg har IKKE brug for medenlidenhed, men brug for at nogen fortæller mig hvad jeg kan gøre, eller hjælper mig dermed,
Det kan heller ikke passe, at fordi at man tilflytter ny kommune, så ryger en rettigheder sig en tur, Der bør da være ens regler på området her også

Ang, et lys i mørket, Så kan jeg ikke bruge det til noget, Idet at jeg ikke er Trist over, at min datter har et medfødt handicap,JEG gør hvad jeg kan, for at hun lever et liv, så nært det normale som muligt

Mørket, det laver det sociale system, og det er efterhånden så mørkt på området, At vi er temmelig mange som snart gerne ser at det lysner,
For hvem er til for hvem???

Nu kan jeg jo skrive langt og meget omkring dette emne, og det vil jeg her forskåne dig for,

Dog indsætter jeg et link til dig, som jeg håber at du vil tage dig tid at besøge, Vi er rigtig mange som lider under et ubrugeligt magtfuldt socialt system, Hvor penge og Magt, kommer før Mennesket

http://www.k10.dk/index.php

med de venligste hilsner Lilli xxx

Sidst redigeret af Stezu; 21-05-2009 kl. 18:40. Årsag: anonymiseret efternavn og mail
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat