Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2009, 14:43   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
I mit tilfælde havde jeg sort på hvidt, at en arbejdsprøvning risikerede at forværre mit helbred, og sagsbehandleren indstillede mig til pension uden arbejdsprøvning, netop fordi det var åbenlyst formålsløst. Men kommunen konkluderede, at mit funktionsniveau var helbredsmæssigt betinget reduceret til det ubetydelige, men at det jo ikke sagde noget om min arbejdsevne...Derfor sagde de nej, lukkede min sag og nægtede i øvrigt at give mig en arbejdsprøvning.

Da jeg klagede til kommunen, fastholdt de deres vurdering, og sagen ligger nu i ankenævnet, og der kan den jo ligge længe. Så selvom sagsbehandlere kender muligheden for at indstille uden arbejdsprøvning, er det bestemt ikke sikkert, det går igennem.
Nej... men hovedpointen i mit oplæg var egentligt også blot at gøre folk opmærksom på, at det KAN lade sig gøre, hvis kommunerne er villige, og UDEN at de bryder hverken lovgivning eller cirkulærer og vejledninger på området.

Det er helt og holdent et holdningsspørgsmål fra den sagsbehandler man har, og vedkommenes ledelse og kommunens prioriteringer på området.

Derfor KAN MAN, hvis man har en skrivelse om at det er kontraindiceret, bruge det sammen med lovgivningen på området som dokumentation imod sin kommune, HVIS de påstår, at loven siger man SKAL arbejdsprøves for at kunne få en førtidspension.

Og jeg er jo selv et eksempel på, at det KAN lade sig gøre... teksten her beviser blot, at det ikke bare var mig der var heldig, men at der rent faktisk ER lovhjemmel til det.... noget københavns kommune efterhånden burde få placeret ind i knolden med en forhammer midt mellem øjnene efter min mening!

MorGause... du er blot et levende eksempel på lige netop den problematik der er så fremherskende... du bliver set som for rask til en FP, og for syg til en arb. prøvning... og det tilader din kommune sig så at opfatte som at du "sider fast" i systemet, og gider så ikke gøre mere ved det åbenbart... man kan sammenligne det med krimminalforsorgens mappe for "uopklaret!" sager, for det er i bund og grund hvad mennesker i den situation er... UOPKLARET!

Jeg tror (og håber) at ankestyrrelsen kan se dette problem, for det burde efter min mening udløse en FP, når dit helbred ellers ville blive forværet.

Sidst redigeret af Razmo; 27-04-2009 kl. 14:48.
  Besvar med citat