Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2009, 10:10   #1
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
Wink hypotetiske spørgsmål-men ønsker svar

hej alle k10´ere

jeg har lige et par spørgsmål, som endnu for mit eget vedkommende er hypotetiske men meget vel kan blive min virkelighed på et tidspunkt...

case:
Jeg er gift og har været det i mange år, vi har to børn sammen. vi bor til leje og ejer intet. min mand arbejder og tjener godt , tager mere uddannelse og tjener endnu mere og i mellemtiden kommer jeg på førtidspension.
grundet mands indtægt vil jeg få mindre i fp end hvis jeg var enlig.

nu kunne vi godt tænke os en anden bolig som vi ejer og måske også en bil.

selvom manden tjener ok, så vil vi stadig have brug for min førtidspension, som dog er lav fordi vi er gift...



kunne man forestille sig at vi lod os skille og dermed ikke længere havde gensidig forsørgerpligt for hinanden.
Men da vi jo ikke er holdt med at elske hinanden, andet end officielt, så vil vi jo stadig gerne være sammen og til det har jeg fundet på følgende idé

kunne man købe den ene af to lejligheder i et to-familiers hus og så lade ex-manden købe den anden lejlighed i samme hus og på den måde være på samme adresse, men have to lejemål(et hvert) og hvor vi bor med hvert et barn.
i virkeligheden er jeg vant til at sove alene de fleste af ugens dage grundet mandens arbejdstider, så alt samvær har vi som regel i dagstimerne.
og det er vel ikke forbudt som fp at komme til kaffe ved overboen og exmanden
ville denne løsning kunne accepteres af regelrytterne og alle politibetjentene?

håber i forstår hvad jeg mener, men det kunne være så fedt at finde et hul i loven som de ikke kan komme efter mig på

kh heidi
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat