Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2009, 03:54   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Magtens korridorer om magtens korridorer

Kys og krammere til Tante Ana, Hejdien, journalisten Jesper Tynell og Johan Olsen fra "Magtens Korridorer" og mange andre, fordi de med ordets magt får sagt tingene, som de er... og råber HØJT!!!

Det fryder mig laaangt inde i sjælen, hver gang jeg ser - især en kendt - der råber folk op... og RUSKER i dem.

Se eller lyt til Johan her (Hans musik er forresten også fed.):

Citat:
Jeg vil påstå at effekten er stik modsat. Voldskriminaliteten vil stige og borgerne vil føle sig mindre trygge.

Vi lever i et land med en regering som sender et klart signal ud til befolkningen: Vold er en løsning på problemerne. Her mener jeg vold i bred forstand. De arbejdsløse, de svage, nervøse, dem der dropper ud, de utilpassede, de anderledes, de uregerlige, de småkriminelle; de skal straffes, presses, tvinges, fratages økonomisk støtte og rettigheder, de skal overvåges og checkes så de ikke generer os andre og så de ikke snyder os. Vores folkevalgte regering gik ind i Irak ud fra devisen hårdt mod hårdt.
http://www.dr.dk/P1/Kanten/Udsendels...3/04120438.htm


Citat:
Johan Olsen

Johan Gotthardt Olsen - Født 1969 i København dansk musiker, biolog, forsker ved Københavns Universitet, radio- og tv-vært. Måske bedst kendt som forsanger i ”Magtens Korridorer”.

Johan Gotthardt Olsen siger selv, at hans politiske holdning er drevet af en ide om hvordan man kan indrette samfundet således at borgerne har mulighed for at leve værdigt og i overensstemmelse med deres natur.

Det er samfundets opgave, at de svage, ødelagte, kriminelle, sindssyge, handicappede etc. kan leve et værdigt liv. Mit primære fokus når det gælder politik er synet på mennesket. Intet menneske bør behandles som havende lavere værdi end et eller flere andre mennesker. De største skurke har også rettigheder fordi de er mennesker.
Når man umenneskeliggør mennesker, er vejen mod krig, tortur, retsløshed og facisme kort.


Hans politiske ståsted ligger hverken hos de Konservative eller SF og så alligevel hos begge to.
http://www.dr.dk/P1/Kanten/Medvirken...0106152702.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat