Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2009, 01:25   #1
luko
Ved at vænne sig til K10
 
lukos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2009
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 16
luko er ny på vejen
Er der slet intet håb for mig?

Hej.
Jeg er ny her. Min sag er som følger:
Blev sygemeldt i sep 07. Blev henvist til psyk afd. til samtale. Dette medførte medicinskift. Kontaktede selv kommunen ang. mulighed for at få fleksjob, da det var det 3. job, som jeg mistede inden for 2 år pga psykisk sygdom. Har været psykisk syg i ca. 10 år, de sidste 7 år på medicin.

1. arbejdsprøvning blev startet i foråret 08, men blev afbrudt efter ca 1½ måned. Jeg kunne ikke holde til det, og arbejdspladsen var ikke videre samarbejdsvillig. Kommunen har fået udtalelser fra psykolog, som jeg har gået hos igennem 7 år samt egen praktiserende læge. Sommeren 08 henviste de mig til en psykiater for at få lavet en speciallægeerklæring. Han vurderede, at jeg skulle prøve noget suppl. medicin. Han kunne i øvrigt ikke vurdere min arbejdsevne. Som sagt så gjort, og jeg prøvede forskelligt medicin, som ikke hjalp mig et klap, tværtimod. Det endte med, at jeg var tæt på at tage livet af mig selv. Derpå blev jeg igen henvist til psyk afd. Var til forsamtale i starten af dec 08. og er startet i gruppeterapi en gang i ugen fra 6. jan. 09.

2. arbejdsprøvning startede 5. jan 09. I den 1. statusrapport fra min nye psykiater skriver han, at min tilstand ikke er stationær, hvilket nu betyder at kommunen vil stoppe mine sygedagpenge fra 31. marts 09. Grunden til hans udtalelse er, at han ikke kender mig så godt endnu, så han ikke kan vurdere mig korrekt før om 3-6 mdr. Jeg kan ikke få kontanthjælp, da jeg er gift, og min mand tjener "for meget". Jeg har 2 mindreårige børn, som min mand ikke er biologisk far til. Kommunen vil gerne have at jeg fortsætter i arbejdsprøvningen i tilfælde af, at min psykiater laver sin vurdering af mig om.

Det skal lige siges, at alt var kørt i stilling til, at jeg skulle visiteres til fleksjob pr. 1. april 09. Min sagsbehandler og jobkonsulent samt de personer bag dem var alle enige om, at jeg skulle over på ledighedsydelse pr 1. april 09. Kan det virkeligt passe, at de kan stoppe mine sygedagpenge, når jeg er midt i et afklaringsforløb? Jeg har fået sygedagpengene forlænget i 26 uger efter de alm. 52 uger, hvilket som skrevet stopper 31. marts 09. Jeg håber, at nogen her kan hjælpe mig med nogle gode råd.

luko
luko er ikke logget ind   Besvar med citat