Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2009, 16:00   #18
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
"Men Kræftens Bekæmpelse er ingen vegne kommet, fordi Claus Hjorts regler står i vejen. Det bekræfter Arbejdsmarkedsstyrelsen. Reglerne er sådan, at alle syge skal indkaldes til samtale i jobcentret senest efter 8 ugers sygdom," konstaterer Eigil Andersen.

Han mener reglerne er alt for firkantede og forudser, at endnu flere langtidssyge fremover vil blive presset ud i aktivering eller arbejde, som vil forværre deres sygdom, og som de ikke kan klare.

"Det skyldes et lovforslag, som ministeren fremsætter om få uger. Ifølge forslaget skal syge helst skal være i aktivering eller arbejde mindst ti timer om ugen fra den niende sygeuge. I så fald får kommunen 65 procent refusion af vedkommendes sygedagpenge fra staten. Hvorimod der kun vil være 35 procent refusion, hvis den syge ikke er aktiveret eller i delvist arbejde," siger Eigil Andersen."


Jeg sætter nu ikke mit lid til Kræftens Bekæmpelse... Denne forening er alt for afhængig af statens velvije, skattefrihed og fradrag på donationer samt - muligvis også - direkte donationer osv. Når en regering kan - i fuld offentlighed og uden skam i livet - tilkende tænketanken CEPOS en status som en velgørende organisation, hvorved CEPOS opnår fradragsretten for donationer den modtager fra sine sympatisører - ja, hvilken klemme så staten kan have på Kræftens Bekæmpelse? Det må guderne vide.

Det udtryk i "loven" som lyder således:

"Syge skal helst skal være i aktivering eller arbejde mindst ti timer om ugen fra den niende sygeuge"


... henleder mine tanker på sammenligning med udtryk som: tortur, gravrøveri, ligskænding, nekrofili og flere i samme kategori.

Dette forslag er så sygt og så grænseoverskridende - at jeg kan ved Gud ikke forstå, at den slag forslag kan overhovedet fremsættes i noget civiliseret land!

Claus Hjort Frederiksen burde allerede da dette forslag var bebudet - blive nærmest overfaldet af alle anstændige mennesker blandt folketingsmedlemmer - idet det må stå krystalklart for enhver - at her har vi med en grænseløs urimelighed at gøre, et overgreb og en uretfærdighed der overhovedet ikke er menneskeværdig!

Sådan noget kan kun avles af slyngler, af sociopater, af psykopater - ikke af psykisk sunde og socialt raske mennesker - og personligt mener jeg, at sådant et forslag fornedrer og nedværdiger ikke kun dem, som fremsætter det - men ikke mindst også dem, der ser stiltiende til, og derved skaber plads til de syge politikerhoveder at fremkomme med så himmelråbende overgreb på syge mennesker!

Sig mig en gang - alle I landets fornemste politikere?

Ministre? Statsminister? Højesteretsdommere og proffesorer i medicin samt alle I djøffer,

som koster statskassen lønningspenge -

for netop at kunne holde syge-i-hovedet-politikere i ørerne?

Har I alle - blå som røde - ingen skam i livet?



Sidst redigeret af Tante Ana; 08-02-2009 kl. 16:09.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat