Se enkelt indlæg
Gammel 11-01-2009, 17:55   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du giver sådan set selv svaret, for syg til at arbejde, men for rask til pension....

Så længe de vurderer man er for rask til pension, så er de sådan set døvende lige glade med om man er for syg til at arbejde!! Så finder de bare en ydelse der gør at du kan være syg 'for evigt' - i dit tilfælde så fortsætter kontanthjælpen bare der ud af, og så må du engang i mellem bare takke nej til aktivering og alt det der....jo, det er komplet latterligt og man kan dårligt fatte, at det er sådan de gør, men det gør de! Jeg er et levende bevis på den tunge sagsbehandling......

Men kodeordet er, for rask til pension!!!
Jeg er godt klar over, at fra politisk side af (VKO), så handler det om at de mangler hænder... eller rettere gjorde... hele Hjort's beskæftigelsespolitik bygger på effektivisering og at give erhvervslivet det de piver efter... eller rettere PEV efter.

Passer man ikek ind i disse ideologier i hans univers, så bruger man blot pæne argumenter om at "ingen skal tabes på gulvet"... og "vi kan ikke bare lade stå til! vi må give disse mennesker en chance!"... en masse ævl og bævl, som de fleste naive danskere æder råt...

Det er bare ikke det Hjort siger, hvis man læser hans tanker (hvis man spørger mig)... han ønsker simpelthen at hive så mange hænder ud på arb. markedet som muligt, på så kort tid som muligt... koste hvad det vil i både kroner og ører samt medmenneskelighed der går fløjten.

Hans system er bare ikke blevet lavet med det "en mente", at man ikke kan få alle borgere i arbejde... han har "glemt" at skabe den retsikkerhed og lovgivning til de få der er tilbage som ikke magter det af den ene eller anden årsag, og jeg er skråsikker nok til at sige at han er bedøvende ligeglad, for vi er "knaster" i hans cirkus.

Der ER simpelthen bare et gevaldigt hul i systemet for borgere som os, og kommunerne prøver at lappe hullet for dem selv ved blot at spare så meget på os som overhovedet muligt.

Derfor sider der lige nu ca. 50.000 fast på kontanthjælp, for syge til arbejde og prøvninger, og derfor (på grund af Hjort's regler) for raske til førtidspension eller andre "kasser" som f.eks. fleksjob osv.

Det værste ved det hele er at manden ved det... VKO ved det, men de gør ingenting... derfor er kommunerne åbenbart nødsaget til at lave underlige ulogiske sagsbehandlinger som i f.eks. Annasen's tilfælde (og måske min), for at få de sager ud af verden... det er sipelthen NØDT TIL at skulle op og vende i nævnet for at der sker noget åbenbart.
  Besvar med citat