Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2008, 18:43   #293
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL TIL OMBUDSMANDEN

Søborg d. 07.10.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand

Klage over Velfærdsminister Karen Jespersen

Jeg skal hermed fremsende min konkrete klage over at Velfærdsminister Karen Jespersen ikke selv ønsker, men i brev har meddelt mig – at hun har fralagt sig ansvaret for at besvare fremtidige breve vedrørende ”LÆGEKONSULENTER”.

Afvisningen af dette er yderst kritisabelt af en Velfærdsminister, der herved går mod borgernes sociale sikkerhed!


Brev af 10 januar 2008 fra Velfærdsministeriet.

Citat:
Henvendelse vedr. lægekonsulener

Velfærdsministeriet har modtaget dine henvendelser af 19. november 2007 og 4. januar 2008, hvor du skriver om lægekonsulenter.

Velfærdsministeriet henviser til tidligere besvarelse af 7. juni 2007, hvor du får svar på spørgsmålet om lægekonsulenters rolle.

Velfærdsministeriet vedhæfter tidligere socialminister Eva Kjer Hansens brev til Tom Behnke, hvori der redegøres for lægekonsulenters rolle i førtidspensionssager.

Der gøres opmærksompå, at yderligere henvendelser vedrørende lægekonsulenter ikke vil blive besvaret.

Med venlig hilsen

Sandra Louise Ahrens
Det er som det er Ombudsmanden bekendt, Karen Jespersen der står bag opfindelsen af ”ansvarsfrie” lægekonsulenter til brug for - og til skade for borgerne - i den offentlige sektor.

Jeg mener tidligere at have læst på en debatside, at Ombudsmanden tidligere har udtalt – at der ikke er ”lovhjemmel”,for ”ansvarsfrie” lægekonsulenter/læger.


Citat: Speciallæge Peter Kaare Østergaard skriver i Ugeskrift for læger 2007;169(3):245
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...A_2007_3_51239

1. Internt - er vi læger, når vi har en eller anden funktion i socialsektoren.

2. Eksternt - det er vigtigt, at vi står vagt om, at lægeligt arbejde udføres eller ledes af læger. Citat slut:

*********

Jeg skal derfor bede Ombudsmanden om at forespørge Karen Jespersen om, og redegøre klart for, hvor i LÆGELOVEN (autorisationsloven) der står, at læger der er ansat i bijob i kommunerne der oversætter lægefagligt materiale som journaloplysninger fra læger jo er, er fritaget for at stå til ansvar i henhold til deres aflagte ”lægeløfte”.

PS: Kun ansvarlige læger der er indehaver af ”lægeautorisation” er berettiget til, at få adgang til mine lægejournaler.

Læger uden ”lægeautorisation” og ansvar i henhold til aflagt lægeløfte, er at betragte kvaksalvere.

Jeg afventer hermed et positivt svar!


Venlig hilsen

Benny Gerhard www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat