Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2017, 22:54   #3
Outsideren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
Outsideren er ny på vejen
Jeg takker for din fine forklaring og uddybning :-)

Når man ikke skal forhåndsgodkendes til beløb under 10.000 kr., så spiller ens formue vel ikke ind? Kun ved behandlinger til over 10.000 kr. går jeg ud fra. Formuegrænsen eller noget tilsvarende har jeg hele tiden formodet var gældende, men de første 20 tandlæge- og kommune hjemmesider nævnte det ikke. Det er kun i dit retsinformations.dk link, at jeg har set det.

Er det rigtigt forstået, at folk på uddannelseshjælp og integrationsydelse fra 18 år og til og med en alder på 29 år kan få 100% tilskudsdækning, mens ”100%-festen” stopper for alle andre ved alderen 25 år, der er på kh/Ledighedsydelse/revalideringsydelse/ressourceforløbsydelse?

Har forsøgt at få rettelserne skrevet ind i teksten:

***
Er man over 25 år, ydes der et tilskud på 65 pct. af ens egenbetaling, som overstiger 600 kr. årligt.
***
Der er tre andre ydelser, hvor man også kan få dette tilskud til tandpleje, hvis det svarer til kontanthjælpsniveauet, som er 11.143 kr. før skat for ikke-forsørger og 14.808 kr. før skat som forsørger:

***
Vær dog forberedt på, at sagsbehandlingen kan være langvarig. Da alle kommuner skal fastsætte deres sagsbehandlingstider på de enkelte områder, så kan man spørge dem om, hvor lang behandlingstiden er i denne her sammenhæng, som hedder §82 aktivloven.
***
Hvis beløbet overstiger 10.000 kr.
Kommunen skal forhåndsgodkende en behandling, hvor udgiften til et samlet behandlingsforløb overstiger 10.000 kr. Man skal leve op til de samme krav, som gælder for kontanthjælp, nemlig en formuegrænse på under 10.000 kr. for ugifte og 20.000 kr. sammenlagt for ægtepar. Kommunen skal i den forbindelse vurdere, om behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet, som altid gøres altid på baggrund af et skriftligt behandlingsoverslag fra tandlægen.
***
Outsideren er ikke logget ind   Besvar med citat