Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2017, 00:44   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
PS Vovse har lært den gamle mand en ny titel "diplomsagsformidler"
Jeg googlede det for en del år siden, og jeg mener jeg fandt ud af, at det havde noget med at gøre hvor uddannelsen var taget.

Men ja, det lyder jo imponerende.

Det jeg mente med min indlæg var, at det vigtigste ved en sb ikke er uddannelsen, men personens tilgang til tingene.

Min sidste sb var kontoruddannet på kommunen, og underskrev sig som "sagsbehandler", men hun var sød og rar, gjorde hvad hun kunne for at få tingene til at glide, og vi havde en fornuftig dialog om tingene. At hun fik min sag afsluttet tror jeg lige så meget handler om, at hele teamet mente den skulle afsluttes.
Jeg havde hende i en længere periode, og klagede kun over hende en enkelt gang, og det var lige på falderebet før jeg blev tilkendt fp.

Jeg syntes det hele trak for langt ud, og jeg havde en kraftig mistanke om, at det var en faglig konsulent der stod bag (det var vel hvad jeg kunne forvente efter at have gjort hende til grin i overværelse af hendes chef), så jeg afleverede en ansøgning om fp på det foreliggende grundlag, og så kom min sb ud og var nysgerrig, og påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.
Jeg klagede til jobcenterchefen, og kort efter min pensionstilkendelse fik jeg brev med besked om, at min klage var taget til efterretning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Vovse:
Det med principafgørelserne:
Prøv at finde den relevante lov inde på socialjura. F.eks. her: http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1102
Ved næsten alle paragrafferne, står der "principafgørelser". Hvis man klikker på det ord, kommer alle de principafgørelser frem, der har relevans til den paragraf
Under paragrafferne er der også links til de relevante bekendtgørelser og vejledninger
Så kan man gøre på samme måde med paragrafferne, tage dem bid for bid når de er relevante
Det dér orker jeg slet ikke i øjeblikket.

Hvis jeg husker det, så kigger jeg på det en dag jeg er mere ovenpå. Tak for din hjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat