Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2016, 10:33   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
Tak for svar Vovse; også hvad jeg selv kan læse mig til. Mit spørgsmål gik på det hensigtsmæssige i at praktiserende læge har udarbejdet en LÆ125 uden at informere patienten om dette. Og at jeg på daværende tidspunkt havde en så jævn kontakt til vedkommende, at lægen direkte skriver at han står for min behandling herunder samtaler. Det ved jeg så nu
Jeg kan forestille mig, at lægerne er så vant til disse anmodninger fra kommunerne, at de "bare" udfylder dem og sender dem tilbage, og så ikke tænker mere over det.

I en LÆ125 giver lægen nærmest et øjebliksbillede ud fra hvad der fremgår af journalen.
Hvis du f.eks. kontakter din læge jævnligt p.g.a. rygsmerter, så vil han bl.a. skrive noget om, at du fortsat er plaget af rygsmerter.
Hvis han derimod ikke har set dig i et år, så vil dette sandsynligvis fremgå af LÆ125, og så risikerer man, at kommunen konkluderer, at det nok ikke er så galt med de rygsmerter, som borgeren påstår.

Jeg håber ikke jeg træder dig over tæerne, men jeg tror du lægger for meget i det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind