Emner: Støttebil
Se enkelt indlæg
Gammel 27-06-2016, 20:42   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der har så vidt jeg husker har der tidligere været andre tråde her på siden om ansøgning om trivselsbiler og ansøgninger om handicap scootere og den slags.

Jeg synes jeg mindes at jeg har læst om andre der har brugt argumenter om indkøb, om mulighed for at komme ud blandt andre osv.

Det kan sagtens være at du ikke forventes at køre mange km om året, men hvor nødvendig er de km du faktisk kører ?

Hvis vi antager at du ikke har en bil, hvordan får du så købt dagligvarer ?
Går du til genoptræning en gang eller mere om ugen ?
Går du jævnligt til læge, hospitalet til undersøgelser, behandlinger ?
Mulighed for at besøge familie og venner ...
Måske andre kan finde på andre væsentlige årsager til at forlade huset som alle kræver, ture med handicap kørselsordninger hvis ikke man har en bil.

Så vidt jeg ved har andre tidligere argumenteret for behovet for en trivselsbil fordi handicap kørselsordninger ikke i fuldt omfang kan dække kørselsbehovet, da der ikke er "klip" nok om måneden til at komme til alle de forskellige gøremål der er nødvendige for at få dagligdagen til at fungere.
Hvis man på denne måde kan belyse et behov for en trivselsbil og vise at der findes et behov selv om det ikke drejer sig om mange kørte km om året, men drejer sig om mange småture om ugen som er svære at erstatte på anden vis.

Hvis du har fået et afslag må kommunen have begrundet afslaget, du bør gennemlæse afslaget meget grundigt, da dine begrundelser skal uddybe hvorfor du ikke mener at kommunen har ret i sin antagelse.

Men hvis kommunen kun hænger afslaget op på manglende kørte km kunne ovennævnte i hvert fald indgå som en del af din begrundelse for at du virkelig har behov for trivselsbilen selv om du ikke kører mange km om året.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat