Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2016, 10:11   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej det er du ikke...stædig...ihvertfald ikke på den dårlige måde...

Det er simpelthen ikke din opgave at skulle angive i hvilken afd og sag at du søger aktindsigt....

Du søger jo netop FULD aktindsigt i ALT hvad de har liggende på dig på kommunen...

Så skal de selvfølgelig ikke nøjes med at sende dig udpluk af forskellige sager eller fra forskellige afd...

Jeg ville holde fast i at jeg søger fuld aktindsigt....bogstaveligt...og at de dermed skal sende alt der ligger....hvilket er din ret..
Er din sag for omstændig eller er der noget du har modtaget før....ja så kan de jo bare kræve penge for de kopier...

Fremhæv tydeligt at du forventer at få den journaliseringsliste med....da det er den enste måde hvorpå du kan se om der mangler dokumenter i det du får tilsendt...

Med hensyn til de ting du selv har sendt til dem....

Tja der står man sig bedst hvis man har afleveret ved skranken og fået en kvittering...

Har man fået dette ja så er det aldrig ens eget problem hvis det så efterfølgende ikke ligger i sagen...

Har man selv en kopi og en kvittering...ja så kan man altid vedlægger disse til en klage...hvis nu kommunen har truffet en afgørelse ud fra ting som de ikke skulle..

Man bør derfor også altid....hvis man har klaget over en afgørelse....huske at bede om aktindsigt ved Ankestyrelsen så man kan tjekke om kommunen har sendt alle relevante papirer med i sagen når de sender den til Ankestyrelsen...altså hvis de fastholder deres afgørelse..

Når man har sendt ting via e-mail til kommunen...og fået en auto kvittering....ja så kan man selvfølgelig også printe disse ud....på samme måde som hvis man har afleveret papirerne ved skranken på kommunen...

Ang mails...

Det at man sender en mail...også selv om man har fået en auto kvittering....ja det betyder ikke at mailen er kommet frem til rette person...

Jeg ved godt at der er folk herinde som mener at det er lige så godt at sende mails som det at aflevere det ved skranken og at den auto kvittering har samme værdi...

Dette mener jeg nu ikke...ikke hvis det gælder alm mails...

Måske man kan bruge det hvis man sender det via e-boks...da det er et helt seperat system....

Uanset hvad...så vil jeg mene at man stå sig bedst ved at få afleveret ting ved skranken og få en kvittering...

På den måde har man både en kopi af det man har afleveret og en kvittering på at de har modtaget det...

Man behøver ikke engang selv at aflevere det...men kan få hvem som helst til det...så længe de huske at få den kvittering for at det er afleveret..

I sidste ende bestemmer man jo selv hvordan man gør tingene....aflevering ved skranken eller via mail...

Jeg kan kun fortælle hvad jeg mener er den bedste måde at gøre det på...

Hvis du ikke kan få kommunen til at give dig FULD aktindsigt...ja så kan du evt forsøge at kontakte Ankestyrelsen eller klage dertil direkte..

Samtidig bør du også få borgerrådgiveren ind over hvis kommunen ikke "makker ret"
I ydelsescentret i København nægtes man personlig adgang. efter flere gange at have sendt dokumenter nægtede de, at have modtaget dem, hvorfor jeg mødte personligt op for at få en kvittering.
Først da borgerrådgiveren tog sagen kunne de lige pludselig( efter 2 mdr) finde det jeg havde sendt.

På ankestyrelsens hjemmeside oplyses der, at der ikke er personlig adgang.

I ydelsescentret, København kan man ikke møde personligt op. De har ikke borgeradgang.
2-3 gange sendte jeg dokumenter,men de nægtede modtagelsen, hvorfor jeg mødte personligt op på adressen, for at få en kvittering, men blev nægtet adgang.
Først da borgerrådgiveren tog sagen og efter et par mdr. kunne de lige pludselig finde papirerne.
Ventede derfor 2 mdr. på min ydelse

På Ankestyrelsens hjemmeside oplyses der, at man ikke kan møde personligt op.

Ups. Beklager. kunne ikke se den første besked, så skrev igen.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat