Emner: Revalidering
Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2016, 11:49   #17
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 9
Innaj86 er ny på vejen
I den paragraf, sigter min sagsbehandler tydeligvis efter nr 2, hvilket vil gøre at jeg ikke kan være hvor jeg er nu, pga af chefens manglende økonomi, som sagsbehandler udemærket er bekendt med...

Men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det hele an der er jo snak om en eller anden form for revalidering allerede, så vil det ikke lave kludder hvis jeg selv sætter en ansøgning i gang, og hvordan gør jeg dette

Fandt lige dette på krifas hjemmeside... Uddannelse
Der kan være tale om:

Et kursus af kortere eller længere varighed f.eks. et ugekursus på et AMU-center eller et PC-kørekort
En kortere eller længerevarende teoretisk uddannelse.
Mens du er under revalidering, får du revalideringsydelse.


Dette står på netdoktor:
Du vil normalt få revalideringsydelse, mens du er under uddannelse efter en fastlagt jobplan. Hvis du tager en uddannelse med elevløn, får du den mindste overenskomstmæssige praktik-, elev- eller lærlingeløn


Men! Også dette:3.

Virksomhedsrevalidering med revalideringsydelse

En mulighed er at blive omskolet, hvilket vil sige, at man bliver oplært i en anden job-funktion, end man er vant til at varetage. Det sker typisk i forbindelse med en virksomhedspraktik, hvor man samtidig finder ud af, om man vil kunne varetage den givne stilling. Virksomhedspraktik tilbydes typisk til dem, der har erhvervserfaring og kan bestå af faglig uddannelse, arbejdsoptræning, tillæring, oplæring eller omskoling. Virksomhedspraktikken kan både ske på en privat og offentlig virksomhed.

Når virksomhedspraktikken foregår efter en fastlagt jobplan, får du udbetalt revalideringsydelse under praktikken.

4. Virksomhedsrevalidering med løn

I særlige tilfælde kan man blive ansat på en virksomhed med løntilskud som led i en revalidering. Denne type revalidering kan bestå af faglig uddannelse, arbejdsoptræning, tillæring, oplæring eller omskoling. Ansættelsen med løntilskud kan eksempelvis ske, hvis revalidenden tidligere har været mange år på arbejdsmarkedet eller har forsørgerpligt og derfor har en række økonomiske forpligtelser.

I forbindelse med revalidering på virksomhed med løntilskud vil du få udbetalt den mindste overenskomstmæssige løn på det aktuelle ansættelsesområde eller den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde.


Fra cabiweb.dk
6. Virksomhedsrevalidering
Revalideringen kan foregå på en almindelig privat eller offentlig virksomhed med det formål at optræne revalidendens faglige, sociale eller sproglige kompetencer. Jobcentret kan bevilge forløbet som en virksomhedspraktik eller via ansættelse med løntilskud. Revalideringen etableres som en virksomhedspraktik, såfremt revalidenden har mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer og kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse med løntilskud. I så fald får revalidenden revalideringsydelse, som udbetales af kommunen.
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat