Emner: Revalidering
Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2016, 13:03   #11
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 9
Innaj86 er ny på vejen
Nej, jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe tingene an, jeg kan bare læse mig frem til, at der er 2 typer revalidering, løntilskud med lærlingeløn og kommunen supplerer op og virksomhedspraktik hvor kommunen betaler....
Jeg har aldrig hørt om at jeg skulle indsende en ansøgning heller... Fagforeningen siger også at det skal køre med elevløn, men jeg ved jo der er nogen der får forløbet som virksomhedspraktik, hvor kommunen skal betale alt...
Jeg er også i tvivl om hvordan jeg er stillet efter endt revalidering, jeg aner faktisk intet, og stoler ikke på min sagsbehandler, der både har kaldt mig ved forkert navn, har skrevet i mine papirer at jeg er opereret i mit knæ, hvilket jeg ikke er, og som var klar til at raskmelde mig ved vores første og eneste møde, kendte slet ikke til at der var kig på en revalidering... Og derfor bliver jeg i tvivl om hvad der overhovedet er den bedste løsning for mig...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Spurgte du sagsbehandleren om hvilken paragraf som siger, at din chef skal betale lærlingeløn og kommunen kun supplerer op?
Jeg mener ikke at en sådan paragraf findes.
Under en revalidering er du berettiget til revalideringsydelse fra kommunen.

"En revalideringsydelse svarer til det højeste dagpengebeløb, du kan få som ledig. Det vil sige 18.125 kr. (2016) pr. måned".
https://www.borger.dk/sider/revalidering.aspx

Du skal bare aflevere en SKRIFTLIGT ansøgning til jobcentret om at komme i revalidering. Husk at bede dem om at kvittere for modtagelsen.
Udfra dit link, se det ud til at min sagsbehandler prøver at få en virksomhedsrevalidering igennem, hvor jeg skal ansættes i firmaet så de betaler løn....
Det har der bare aldrig været tale om, det min chef og jeg har sigtet efter, er det der hedder en virksomhedspraktik, men hvorfor fortæller sagsbehandler dog ikke om begge muligheder hun er istedet ude på at få mig ansat et andet sted, altså fjerne mig fra et sted hvor jeg har det godt og fungerer jeg bliver gammel før tid af det her....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat