Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2016, 22:29   #8
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Beklager at jeg ikke lige har svaret på de seneste indlæg - af en eller anden grund har jeg ikke modtaget en mail om, at der var kommet svar på mit opslag og jeg har lige opdaget dem ved en tilfældighed.

Jeg har stadigvæk ikke fået en afklaring fra Danica og jeg har siden sidst hyret en socialjurist til at hjælpe mig med at få Danica til at indse, at jeg har en generel nedsat erhvervsevne på 50 % eller mere.

Jeg har også bedt om fuld agtindsigt og det samme har min jurist, men desværre har Danica kun fremsendt en kopi af de dokumenter, som kommunen har sendt til dem og dem har jeg i forvejen. Min jurist har bedt om at få alle dokumenter incl lægekonsulentes begrundelse, men desværre nægter Danica pga, at de har ret til at tilbageholde "interne dokumenter" og holde dem ude af min agtindsigt, da de er et privatejet pensionsselskab. Så jeg ved stadigvæk ikke med sikkerhed, hvorfor de mener, at jeg ikke er berettiget til at få en erstatning.Jeg forventer dog, at de sender et officielt brev med deres endelige afgørelse og en mere dybdegående begrundelse til mig her i slutningen af april og så bliver det spændende at se, hvad de skriver som den egentlig begrundelse. Desværre har jeg hørt rygter om, at Danica er slemme til aber at skrive standard svar og begrundelser, som man ikke rigtig kan få noget ud af, men så er det jo godt, at jeg har en jurist som forhåbentlig kan få hevet et ordentlig svar ud af dem.

Jeg forventer, at min jurist og jeg skal holde et telefonmøde med dem i denne uge eller næste uge og så vil Danica først træffe deres endelige officielle beslutning efter denne samtale. Jeg tvivler dog på, at vi kan sige noget, som får dem til at ændre deres beslutning for da jeg talte med dem for lidt tid siden, så fik jeg oplyst, at sagen var mere eller mindre afgjort og at jeg skulle regne med, at de stoppede deres udbetaling til maj (jeg har så fået min sidste udbetaling nu her i april).
De vil ikke betale for en ny lægeerklæring selvom den sidste de har er over et år gammel og det viser med alt tydelighed, at de har besluttet sig for at afvise mig for ellers så havde de jo bedt om at få en ny og mere aktuel lægeerklæring.

Så nu vil min jurist forsøge at få dem overtalt til at få lavet en ny lægeerklæring inden, at de træffer deres endelige afgørelse, men det ser desværre ret sort ud for mig

Jeg har dog bestem mig for at forsøge at klage over deres afgørelse, hvis de holder fast i deres afvisning og så må jeg jo bare krydse fingre for, at jeg kan vinde denne klagesag.

Jeg er stadigvæk ikke kommet ret meget mere op i tid i min afklarende praktik (kun 6-7 timer om ugen i alt), men det lyder til, at det ikke har nogen som helst betydning for deres udregning af min erhvervsevne, da de ene og alene går efter min fremtidige indtægt og er ligeglade med, at kommunen tildeler mig et flexjob pga jeg kan arbejde under de 18 1/2 time om ugen. For kan jeg tjene mere end min sidste løn på 24.000 kr før skat, så kan jeg godt glemme alt om at få en erstatning og får jeg et flexjob, så kommer jeg jo til at tjene mere end de 12.000 kr før skat, som så bliver grænsen.
Desværre var min sidste løn i underkanten af, hvad jeg burde have tjent, men det kan jeg jo så komme til at diskuterer med dem oveni alt det andet.

Så de næste par uger bliver et mareridt at komme igennem, men så ved jeg da i det mindste snart, hvad Danica officielt kommer med af afgørelse og så må jeg forsøge at kæmpe videre derefter.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat