Se enkelt indlæg
Gammel 30-07-2008, 23:31   #232
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Svar fra Karen Johanne Klint


SELV TAK,

jeg kan godt forstå din tænkning omkring ordet "administrativt", men det ændrer ikke på, at din situation ikke opfylder det begreb om administrativt frihedsberøvet, som vi fører tilsyn med.

Dette begreb sker ud fra sondringen mellem en "domstolsafgørelse om frihedsberøvelse" ( f.eks. dom til fængsel) og en administrativ konkret beslutning om frihedsberøvelse. Eksempelvis tvangsindlæggelse / tvangstilbageholdelse på lukket psykiatrisk afdeling, eller tvangsanbringelse af et barn / ung uden for hjemmet.

Den frihedsbegrænsning, du har oplevet, er ikke en direkte beslutning om administrativ tvang / frihedsberøvelse, men en indirekte konsekvens af din samlede situation / hjælpebehov / kommunens støtte m.v.

Som jeg læser dit svar, har lægekonsulenten faktisk taget et forbehold vedrørende oplysningerne - du citerer vedkommende for dette - bruger disse oplysninger til at udtale, at hvis disse oplysninger fra sagsbehandleren er rigtige, er jeg ikke berettiget til hjælp.

Og igen, det er ikke lægekonsulenten, der træffer selve afgørelsen, det er sagsbehandleren. og kun sagsbehandleren. Måske er det en forklaring på, at du ikke har fået noget ud af at "sagsøge" lægekonsulenten.

Jeg formoder, at du tidligt i forløbet har fået vejledning hos PTU eller anden organisation med erfaring på området.

Over and out,

Karen J. Klint, MF
Formand for §71 Udvalget
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat