Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2015, 13:57   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Jeg er først lige ved at finde ud af at virksomhedspraktik rent faktisk er ulovlig. Praktik er til for at du som arbejdstager får en mulighed for at finde ud af om et job, indholdet af jobbet ikke arbejdspladsen, er noget for dig og må max vare 4 uger. Dette praktik har udviklet sig til at arbejdsgivere får gratis arbejdskraft og intet andet. Eks. på folk der har 20-30 års erfaring samt evt. udd. bliver sendt i praktik i deres fag er ved at være alm. Arbejdsgiveren får simpelthen en fagudd. ekspert uden det koster en kr. Og hvis noget er ulovligt kan man politiandmelde.
Der er forskel på praktik mhp afklaring af arbejdsevne, som er det Nunchuck skal ud i, og så praktik som start på et fleksjob.

En afklaring af arbejdsevnen kan tage mange måneder. I sidste omgang af min afklaring varede min praktik 4 måneder. Den etableres til fordel for den som skal arbejdsprøves og er ikke en sikker arbejdskraft for virksomheden. Timeantallet går op og måske ned igen. Og det kan være nødvendigt at ændre på hvilke arbejdsopgaver borgeren kan sættes til.

Derimod når det er et nyt fleksjob og praktikken er mhp at afklare om jobbet kan opfylde ens skånebehov og afklare effektiviteten, er jeg enig med dig i at mere end 4 uger er udnyttelse af arbejdskraft.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat