Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2015, 15:42   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Svagelighedspension-ASK og resurceforløb

Jeg har været fængselsbetjent i 25 år og er 52 år. Jeg er tilkendt svagelighedspension og min kommune har nu sendt mig i et resource forløb.
De synes jeg skal have ro i 2 år og forløbet skal strække sig over 5 år.
Dette for at undgå jeg kommer på en førtidspension.
Jeg har anket idet jeg mener det skal foregå på sygedagpenge indtil ask har kommet med en afgørelse hvilket nok først sker i marts måned.
Jeg har været til en samtale på et praktik sted. efterfølgende måtte jeg tage ekstra medicin og meddelte kommunen, at jeg ikke kunne gennemføre virksomhed praktik.
Mine ønsker er en førtidspension, hvilket nok er umuligt.
Spørgsmål
Vil der ske fratræk i en førtidspension, når jeg har indtægt og er gift?

Hvis jeg ikke for sygedagpenge, er der intet økonomisk der binder mig til kommunen, da der er fratræk krone for krone på resource ydelse, men vil det få indflydelse på den afgørelse ask skal lave, hvis jeg ikke er i det kommunale regime.
Jeg er fortsat i behandling, men da de ikke kommer længere bliver det nok snart afbrudt
Jeg har speciallæge erklæringer fra arbejdsmedicinsk institut samt psykiatrien, og egen læge
Kommunen har ikke ønsket, at få lavet en status attest hos psykiatrien

Altså har en afgørelse i ASK en sammenhæng med kommunen således jeg er tvunget til, at få det dårligere i det kommunale regi. Eller kan ASK træffe afgørelse selvom jeg ikke er i det kommunale regi

Håber det er forståeligt
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat