Se enkelt indlæg
Gammel 28-10-2015, 14:48   #1
CARRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Lokation: Ikast-Brande
Indlæg: 8
Styrke: 0
CARRIX er ny på vejen
Jobcenter truer med at fratage ledighehsydelsen

Jeg er tilkendt 12 timers flexjob 17.06.2014.

Har følgende Diagnoser.
F32.1 Moderat depressiv Epsiode
Panikangst for at køre MC, bil, bus, og være i store forsamlinger, Forretninger.

Før Flexjob
Var jeg i et 8 ugers tilbud med mentorstøtte.
Jeg var jobpraktik i 2 offentlige steder af ca. 1½ -2 år hver hvor det gik meget op og ned af bakke.

Det sidste sted var en skole, der jeg var IT-Mand og jeg var rigtig glad for at være der og de var glade for at have mig men da jeg overgik til flex havde de ikke råd til mig.

Siden jeg fik tilkendt flex har jeg gået og ventet på et nyt flexjob, og ja jeg har måske været dum for til min revaliderings samtale fik jeg af vide at fordi jeg havde mine problemer "jeg var, og er stadig bange for selv at skulle opsøge nyt arbejde" så skulle jeg ikke søge jobbet selv det skulle Jobtencenter nok gøre for mig.

Dette har jeg nævnt til alle mine 3 mdr's samtaler, jeg har også kommet med flere forslag til hvor de evt. kunne søge Praktik / Flex til mig.

Min Mentor og jeg fandt en jobannonce i tirs. som hun skulle give min sagsbehandler i jobcenter, Torsdag bliver jeg ringet op af en ny jobcenter sagsbehandler som nu midlertidigt har overtaget min sag da min gamle har sagt op. Hun siger til mig at hun havde da ellers fået fornemmelsen af at jeg ikke ville arbejde. men det kunne vi jo tale om når min flexsag skulle tages om til november. (STOR tak til hende for at ødelægge min weekend, da jeg nu ikke kunne tænke på andet en "hvad skal der nu ske for mig" ???

Jeg snakker med min Mentor om dette tirsdag og hun vil tage fat i min nye sagsbehandler og høre hvad hun mener...

I dag Onsdag får jeg så denne sms fra min mentor.
---------------------------------------------------
Hej XX ☺ jeg har snakket med sagsbehandler, som siger, at hvis ikke du er til rådighed for arbejdsmarkedet kan du ikke være på ledighedsydelse. Så hvis du hellere vil gå hjemme kan du ikke få penge. Giver det mening? Mvh
---------------------------------------------------

Kan det virkelig være rigtigt at hun bare kan tillade sig dette ??
Hun har aldrig set mig kun talt med mig i tlf i 2 min..

Hvad skal jeg gøre ??
Jeg har søgt om aktindsigt og prøvet at læse mine papirer igennem, jeg kan intet finde i indstillingen til Flexjob om at jeg skal have hjælp til at søge job.

-----------------------------------
Indstilling til tilkendes af fleksjob.
Rehabiliteringsteamet indstiller den 17.06.2014 til fleksjobvisitation;
Rehabiliteringsteamet har ved indstillingen lagt vægt på at xx i gennem en længere periode har
deltaget i praktikker/tilbud af både kortere og længere varighed.
Teamet vurdere arbejdsevnen er afdækket tilstrækkeligt i forhold til at vurder at der er grundlag for
at indstille til et fleksjob.
Teamet kunne anbefaler, at der igen evt. tilknyttes en mentor til xx, i forhold til at tackle
overgang til et fleksjob, idet xx føler sig meget usikker på hvordan han kan for struktureret sin
dagligdag sammen med et fleksjob.
Der kan ikke peges må andre relevante helbredsmæssige tiltag, som ville kunne forbedre hans
arbejdsevne.
Det vurderes at det er dokumenteret at arbejdsevnen er ned sat til fleksjob niveau.
---------------
CARRIX er ikke logget ind   Besvar med citat