Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2015, 16:46   #30
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timeagain Se meddelelser
Gu fanden optager man kassekredit for at købe et køleskab eller andet, hvis man ikke lige har pengene til det. Kassekredit er en af de billigste måder at låne penge på.

Velkommen til virkeligheden
Mange banker skruer renten op, så på kontanthjælp kan man sagtens ende med at betale 20 % i renter hvis man køber køleskab på kassekredit.

Det værste ved at være på kontanthjælp er at man netop bliver fuldstændigt drænet for energi og overskud, når man skal vende hver en øre og ikke har noget time-limit på hvornår man kan leve lidt mere normalt igen.

Men det er vildt vigtigt i den periode ikke at optage gæld, for gør man det, så ender det med at blive en kamp resten af livet. Hvis man ender med en pension, vil det større beløb, som netop skulle højne livskvaliteten igen, gå til at betale af på den gæld man har oprettet undervejs. Og så ender det aldrig.

Hellere skrabe bunden i 5-10 år med udsigt til bedring, end aldrig at kunne komme ud af det.

Jeg sad fast som sygemeldt og udredning i næsten 10 år, inden jeg endelig fik min pension, så jeg ved godt hvordan det er.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 07-10-2015 kl. 16:55.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat