Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2015, 04:03   #7
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sphenoidbone Se meddelelser
Du skal tælle 12 måneder bagud fra afrejsedatoen og der må dine rejser samlet ikke overstige 6 måneder og det kan jeg ikke regne ud for dig, da det afhænger af dato. Du kan rejse to måneder samlet uden at give besked til Udbetaling Danmark. Hvis du rejser samlet mere end 2 måneder og opgiver skriftligt, begynder de at tjekke din konto uden at spørge dig om lov og be om kopi af pas. Hvis du opgiver muntligt trækker de dig en tredjedel i pension og sige at du ikke må rejse mere end 3 måneder per år. I alle andre EU lande må pensionister rejse som de vil, men ikke i DK. Been there - done it. Good Luck!
så må du da bare holde på din ret du må være ude af EU 180 dage på et år det står jo højt og tydeligt på borger Dk det eneste de ikke kan blive enige om fra kommune til kommune er om ferien de 180 dage må foretages i en omgang eller man skal hjem en gang efter 3-4 måneder...sådan stod der før at af et midlertidigt ophold var ment som ophold af max 3 til 4 måneder det er fjernet nu skår der du max må være bortrejst 6 md i en samlet periode over et år det kan jo forstås på 2 måder langt ude kender flere der har fået lov til at tage de 6 md samlet og der ligger også en princip afgørelse om en pensionist der fik medhold i han ikke skulle nedsættes i pension selvom han havde været bortrejst mange gange 6 md i træk fordi han havde bevaret sin bolig i Dk der har været langt link til den herinde jeg er på landet og er ikke på min vanlige pc men den er rar og ha i baghånden hvis man evt skulle få vrøvl.

VH Handy

Principafgørelse P-12-07 søg på google

kan ikke sætte linket ind men her er den


Afgørelsen gav en folkepensionist adgang til at være midlertidig udrejst i op til 6 måneder uden afbrydelse.

Så opfylder du de samme betingelser som folkepensionisten, vil du skulle stilles på samme måde, og du vil have ret til midlertidig ophold i udlandet i op til 6 måneder uden afbrydelse.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat