Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2015, 23:20   #6
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lobj Se meddelelser
Det er desværre ikke en sag som er lige til højrebenet, men som egentlig ligger til min fordel, ifølge en del fagpersoner.
Som sagt har jeg ikke selv kørt denne sag, men nedenstående er hvad der står i et referat:

15. januar 2015 afslår Ankestyrelsen at genoptage sagen med henvisning til principafgørelse P-29-04, hvor kommunalbestyrelsen har ret til at træffe en anden afgørelse om førtidspension end den, som kommunens sagsbehandler havde indstillet til.

Det er vores opfattelse, at principafgørelsen ikke kan anvendes, da problematikken er en ganske anden, nemlig hvorvidt T. kommune af egen drift skulle have taget stilling til – og tilkendt Louise FØP ved det 18. år. De varetog og udbetalte hendes forsørgelse og burde have handlet, hvorefter de kunne have taget stilling til et krav mod andre kommuner for denne udbetaling.
Af sagens akter er der ingen tvivl om, at Louise var berettiget til FØP ved det 18. år.
Hej Louise, jeg overførte udtrykket højrebenet idet du skrev at en sagsbehandler i Ankestyrelsen havde sagt at din sag lå lige til højrebenet, men at hun efterfølgende kom af din sag?!

Skal jeg forstå på den medfølgende tekst du har skrevet med fed skrift, at Ankestyrelsen giver dig medhold i at du var berettiget til FØP ved dit fyldte18 år? Eller er det det du og privat sagsbehandler mener du var berettiget til?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat