Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2015, 20:37   #1040
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

FREMTIDEN SER NU SORTERE UD ØKONOMISK END TIDLIGERE, SÅ JEG ARBEJDER PÅ SIDSTE KAPITEL OM, AT BLIVE I MIT HUS !!!

Den Særlige Klageret Mail + Brev Søborg d. 31.03.2008
Prins Jørgens Gård 13
1218 København K.

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg.

Kære Højesteret

Svigtet af, og mistet tilliden til det danske retssystem!

De danske DOMSTOLE, ved henholdsvis Østre Landsret og Retten i Glostrup undlader i strid med mit retsmæssige krav, ved afsigelse af domme i sager som jeg taber, og i strid med min ”veldokumenterede bevisførelse”, at oplyse mig som sagsøger om, at lægekonsulenter der fungerer i den offentlige sektor som ”administrative læger”, ikke kan drages til ansvar for at være skyldig i at have tilsidesat lægeoplysninger, og været den altafgørende faktor, og dermed som ”autoriseret” læge at være skadespådragende i den ganske betragtelige forværring af mit handicap, der er sket.

Højesteret og Procesbevillingsnævnet har med stor enighed meddelt mig, "at jeg ikke kan vinde sagerne", og at det ikke har nogen ”betydning for mit sociale liv”.

Begge instanser har glemt at meddele mig, at min sag var underlagt kategorien ”læger uden ansvar”?

Begge domsafgørelser, og nu afsluttede sager ved domstolene (stoppet på grund af afslag på fri proces, og dermed manglende økonomi) var rettet mod lægekonsulentens kritisable medvirken som autoriseret læge, og derfor som ”værende berettiget til”, at ”kunne oversætte faktuelle lægeoplysninger” i en helbredsbetinget sag.

> I begge domsafgørelser burde det således være oplyst, at læger der arbejder i sociale sektor ikke kan drages til ansvar for handlinger der er skadespådragende, der er i strid med autorisationsloven (lægeloven), der er i strid med lægeetiske regler, og i strid med menneskerettigheder. Der skal foreligge en ”ærlig” begrundelse for dommen. <

*********
Som handicappet borger i det danske retssamfund har ført og tabt 2 sager imod det offentlige, som jeg ikke kunne/måtte vinde.

Ved Østre Landsret, en erstatningssag imod Gladsaxe Kommune, samt ved Retten i Glostrup, en erstatningssag imod kommunens lægekonsulent Claus Bjerregaard.

Gladsaxe Kommune påførte min sag om berettigelse af hjælp i henhold til serviceloven, ”urigtige og løgnagtige” oplysninger om min funktionsevne.

Lægekonsulent Claus Bjerregaard brugte de ”urigtige” oplysninger til, i strid med sit hverv som ansvarlig læge til sideløbende, at tilsidesætte faktuelle journaloplysninger fra min egen læge. Statuserklæring fra egen læge, var indhentet af Gladsaxe Kommune.

Lægeoplysninger der advokerede for at min tilstand var stationær og, at jeg havde stort overvågningsbehov. Gladsaxe Kommunes kritisable ”misbrug” af lægekonsulenten som firmaets mand, kostede mig som værende erklæret 100% invalid 75% af min hjælp i en 3-årig periode, indtil Det Sociale Nævn omgjorde kommunens beslutning som værende foretaget på et forkert grundlag.

Latterliggjort ved DOMSTOLENE:
DOMSTOLENE BURDE HAVE UNDLADT AT DØMME I KLAR MODSÆTNING TIL MIN BEVISFØRELSE, OG DERMED I STRID MED MIN RETSSIKKERHED, OG I STEDET MEDDELT MIG OG MIN ADVOKAT MED HENVISNING TIL FÆLLESERKLÆRINGEN AF 1998, AT DOMSTOLENE IKKE KAN DØMME LÆGER I DEN OFFENTLIGE SEKTOR, FOR LÆGESVIGT I HENHOLD TIL AUTORISATIONSLOVEN (LÆGELOVEN) OG DERMED FOR, AT HAVE PÅFØRT EN KLIENT SKADESFORVÆRRING.


Retssagen mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard blev påbegyndt fordi jeg tabte i Østre Landsret, og fordi jeg havde direkte beviser imod ham for lægesvigt (ansvar), og for tilsidesættelse af faktuelle journaloplysninger vedrørende min funktionsevne og mit overvågningsbehov.

Retssagen mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard var aldrig blevet påbegyndt, og store udgifter (lån i hus) til advokat og retsafgifter var blevet undgået hvis jeg i Østre Landsret var blevet oplyst om, at kommunernes lægekonsulenter ”ansvarsfrit” kan udøve ”administrativt” fysisk vold, mod en i forvejen fysisk handicappet person”.

Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/index.htm

Venlig hilsen
Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat