Se enkelt indlæg
Gammel 16-07-2008, 09:13   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ser flere problemstillinger i det her!

1. Mange kommuner vil hellere tilkende på en psykiatisk diagnose.
Hvorfor, jo fordi de så spare på hjælp under den sociale lovgivning.
Hvis pensionen er udløst af den psykiske diagnose, er det begrundelse nok til, at borgeren efterfølgende får svært ved at få hjælp, da det ikke er tilkendelsesårsag.

2. Mange borgere får både angst, depression, stress i dette system. For mange stressudløsninger. Først uvished i forbindelse med sygdom/tilskadekomst. Mistet arbejde. Dårlig økonomi. Samtidig et enormt pres fra kommunen om at yde mere end helbredet tillader. Gentagne arbejdsprøvninger, hvor der hver gang stilles afklaring i udsigt, dog uden at dette passer. Borgeren bliver hver gang taberen.

3. Jeg tror, at andre der skal tolke på tilkendelsårsag, ligesom omtalte psykiater, er helt uvidende om hvor svært det er at få en tilkendelse. Han udleder selvfølgelig, proffesionelt, at div. små diagnoser ikke er kroniske lidelser, men kan behandles. Det har han jo ret i, idet borgeren sandsynligvis også vil få den nødvendige ro ved en afklaring(pension).
Hvad han IKKE ved, er at det er et skjuldt sparetips.
Hvad befolkningen IKKE ved, er, hvor svært det er at få pensionen.

Jeg mener, at det fra politikkerens(Claus H. F. og Karen J), der i den grad får manipuleret med forskellige instanser, således at de kan fortsætte deres Liberale Politik, og hertze de svage i systemet. Her netop, befolkningen, psykiatere, og div. medier der sluger dette råt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat