Se enkelt indlæg
Gammel 03-06-2015, 15:35   #1036
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

HVOR MEGET SKAL MENNESKER MED HANDICAP TÅLE?

Kompensation for vor funktionsnedsættelse har velfærdssamfundet ydet os i vidt omfang hidtil, men nu bliver vi presset hårdt.

Det er det, vi hører fra Danske Handicaporganisationers kommunale afdelinger over hele landet. Mere end halvdelen af disse afdelinger har givet klart udtryk for dyb frustration og bekymringer hen over årsskiftet.
Tendensen er klar. De offentlige myndigheder prioriterer besparelser væsentlig højere end fortsat velfærd.
-------------------
Er vi da ikke også borgere i et retssamfund?

Men åbenbart ikke mere, end at et embedsmandsudvalg uden anden begrundelse end sparehensyn kan fjerne væsentlige retsgarantier. Hvornår afvejer man ellers hensynet til retssikkerhed over for rene omkostninger og ofrer uden tøven retssikkerheden?

Når det kun drejer sig om mindretallets retssikkerhed, er den åbenbart uden betydning. Har vi en retsstat eller har vi ikke?

Der er stadig ikke noget generelt forbud her i landet mod diskrimination af mennesker med handikap – kun på arbejdsmarkedet er dette forbudt.
Den beskyttelse burde regeringen vel have råd til at give os, og det kræver konventionen også.
-------------------
Brugerstyret personlig assistance (bpa) – verdens bedste og mest fleksible hjælp til mennesker med de allersværeste handikap – ydes nu kun i langt færre tilfælde end før, og mange af de eksisterende ordninger får deres timetal beskåret, uanset at behovet er uændret.

Rene sparehensyn er begrundelsen.


Men det er ikke lovligt, når borgerens forhold er uændrede.
Men hvad bryder kommunerne sig om det.

(skrevet af Holger Kallehauge)

Min sag:
% Ankestyrelsens og Det Sociale Nævns 2 seneste afgørelser:

http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat