Emner: Formue
Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2015, 23:02   #8
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
formue

FAKTA OM SCLEROSE*LIVET MED SCLEROSE*HJÆLP OG RÅDGIVNING

FORMUES BETYDNING

Hvor stor en opsparing må man have stående, før det får økonomisk betydning når man er førtidspensionist?

Er der*stor forskel på kontanthjælpsmodtager kontra førtidspensionist?

Såfremt man søger kontanthjælp har dels formue dels andre indtægter, herunder ægtefælles indkomst, betydning. Formuegrænsen for kontanthjælp er 10.000 kr., så har man mere end 10.000 kr. i likvid formue er man udelukket fra økonomisk hjælp. Friværdi i ejendom har også betydning. Kommunen skal udarbejde en beregning for, hvor lang tid en evt. formue forventes at skulle dække forsørgelsen.**

Formue, som sådan, har ikke betydning for beregning af førtidspension. Dog kan formuegrænse betyde noget for førtidspensionister, der er omfattet af reglerne fra før 1.1.2003. Formuegrænsen ved bevilling af helbredstillæg er 74.100 kr. Herudover betyder den personlige tillægsprocent også noget for bevilling af helbredstillæg samt varmetillæg. Den personlige tillægsprocent reguleres i forhold til andre indtægter, herunder også ægtefælle/samlevers indkomst.

Skrevet d. 6 december 2010.


jeg svarede ang formue udfra dette her,
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat