Se enkelt indlæg
Gammel 16-04-2015, 06:57   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Lægen skriver helt præcis hvor mange timer den syge menneske arbejder. Jobcentret spørgsmål skema indeholde præcis det sprøgsmål hvor mage tema læge skønne. Skema til speciallæger indeholder også det spøgrsmål. I det fleste tilfælde, sender jobcentret også sagen til deres egne lægekonsulent.
Lægerne vurderer også, hvor meget arbejdsevne man har ca tilbage. Lægerne skriver fx at en person har tabt mindst halv del af arbejdsevne.
De ovennævnte kan jeg sige med 100% sikkerhed fordi jeg har kopi af lægeerklæringer. Jeg har set flere andre
Det er en meget unormal metode. Og det er da vist et selvlavet skema det jobcenter får lægen til at udfylde, for på de rigtige erklæringer som altid oppe i hjørnet har bogstaverne LÆ + et nummer indeholder ikke en rubrik hvor lægen kan skrive timetal

Læger må ikke udtale sig om timeantal lige så lidt som jobcenteret må give diagnoser.

De har hver deres ekspertise og en læge ved altså ikke hvormange timer en person kan arbejde, da det kan være forskelligt hos flere personer med den samme diagnose.

Selv hvis det er på en af alm. Lægeerklæringer hvor lægen har skrevet om timeantal, så har vedkommende overskredet sin faglige kompertence, for det må lægen faktisk ikke udtale sig om og gør han det alligevel, behøver jobcenteret ikke tage hensyn til dette. Og det vil ikke kunne bruges til noget som helst i den videre sagsbehandling.

Det en læge kan udtale sig om ifht. Arbejdsevne er generelle betragtninger som fx. Erhvervsevnen vurderes som ubetydelig i alle erhverv eller ligende, men ikke med timetal

Hvilket jo nok også er derfor jobcenteret har sendt i praktik for at se om på hvilket timetal, der faktisk kan arbejdes
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat