Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2015, 11:34   #522
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tilsynet afviser klage over Kalundborg kommune...

KL har i det offentlige beklaget sig over Ankestyrelses lange sagsbehandlingstider, som direkte er skadelige for borgerne.

Men før man revser andre bør man feje for egen dør.

Derfor denne klage til Tilsynet over Kalundborg kommunes kreative måde at omgås Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sociale sagsbehandlingsfrister, hvor kommunen er særdeles kreativ og følger ikke lovgivningen. Derfor disse mail til KL



Kære XXXXX XXXXXX, KL og samtlige cc-modtagere.

VEDR.: Statsforvaltningen`s Tilsyn har tilsendt mig en afvisning over min klage over Kalundborg kommune. Sagsnummer 2015-4126



"Du oplyser, at Kalundborg kommune ikke har opfyldt sin forpligtigelse i retssikkerhedslovens §3 stk.2, om at fastsætte og offentliggøre frister for sagsbehandlingen på det sociale område.

Statsforvaltningen har besluttet ikke at rejse en tilsynssag, da vi ikke finder grundlag for at antage, at en nærmere undersøgelse, af sagen ville føre til en konstatering af, at Kalundborg kommune har overtrådt den i lovgivning, som Statsforvaltningen påser overholdelse af
"



Denne afvisning til trods for, at jeg har medsendt dokumentation for at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 ikke er overholdt.

Alle mine tidligere ca 38 klager, til Tilsynet, har jeg fået medhold i.

Denne afvisning kan kun betyde et af to:

1) Juristen ved Tilsynet kender simpelthen ikke lovgivningen….

Det ville tage juristen ved Tilsynet ca 15 sekunder, at finde ud af om min påstand er korrekt. 15 sekunder er hvad jeg beder om!

2) Tilsynet holder hånden over formanden for KL, Kommunernes Landsforening, borgmester i Kalundborg kommune.

"da vi ikke finder grundlag for at antage, at en nærmere undersøgelse, af sagen ville føre til en konstatering af, at Kalundborg kommune har overtrådt den i lovgivning, som Statsforvaltningen påser overholdelse af"

VS

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag"……. oplyst på Kalundborg kommunes sagsbehandlingsfrister.

Denne afvisning fra Tilsynet er uacceptabel.

Med venlig hilsen

Peter

Kalundborg kommunes sagsbehandlingsfrister:

https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Sidst redigeret af phhmw; 09-04-2015 kl. 11:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat