Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2015, 13:48   #1034
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard‎ - LÆGER UDEN "ANSVAR"! "SYSTEMETS" SPAREBØSSE

I DAG FOR 1 ÅR SIDEN den 3. april 2014 på FACEBOOK.

Benny Gerhard LÆGER UDEN "ANSVAR"! "SYSTEMETS" SPAREBØSSE
https://www.facebook.com/groups/155541641123228/


Her er Ekstra Bladets spørgsmål:
- Synes du det er fair, at kommunerne kan begå lovbrud mod samfundets svageste uden at kunne blive straffet?

- Hvad er din holdning til at kommunerne ikke skal give erstatning, når borgere får medhold i klagesager?

- Når man skylder kommunen penge, er de hurtige til at kræve dem. Burde det så ikke gælde omvendt, når kommunen ulovligt har frarøvet borgere kontanthjælp, hjælpemidler, institutionspladser eller andre ydelser?

- Hvad vil du gøre i sagen som socialminister?
Her er socialministerens skriftlige svar:
*Kommunerne skal selvfølgelig overholde lovgivningen og sørge for, at borgerne får den hjælp, de har ret til i første omgang.

Derfor er det vigtigt, at kommunerne er klædt godt på til at vide, hvad den rigtige afgørelse er efter loven. Netop derfor er der taget en række initiativer for at styrke Ankestyrelsens vejledning af kommunerne og de kommunale sagsbehandlere.

Jeg er sikker på, at der også ligger en forbedring i, at alle klager fra 1. juli i 2013 skal behandles af Ankestyrelsen, og at principielle sager behandles i første instans. På den måde kan alle kommuner blandt andet hurtigere blive orienteret om korrekt praksis, hvis der har været usikkerhed på et område.

Vi skal have et system, der lægger til grund, at kommunerne ønsker at overholde de gældende regler. Jeg forventer, at kommunerne har viljen til at opfylde denne forpligtelse og yde hjælp i overensstemmelse med lovgivningen, og at kommunerne bestræber sig på at overholde regler og god sagsbehandling.

Derfor synes jeg ikke, det giver mening at tale om at straffe kommunerne, hvis en kommunes afgørelse ændres i klagesystemet.

*********
PS: Tilføjet 3. april 2015: Kommunen sendte mig i kørestolen for bestandigt, og sparede 2.141.064,85 kroner ved at "diktere" lægekonsulenten til at tilsidesætte faktuelle lægeoplysninger!
*********

Citat. 2: Derfor er det vigtigt, at kommunerne er ”klædt godt på” til at vide, hvad den rigtige afgørelse er efter loven. Citat slut:

Mit Spørgsmål:
Hvad hjælper det, når kommunens sagsbehandler klæder mig som handicappet borger af til skindet ved, at opgive ”ukorrekte” oplysninger til Gladsaxe Kommunes LÆGEKONSULENT der, så vælger at bruge sagsbehandlerens oplysninger, og derved tilsidesætte min egen læges journaloplysninger, om mit handicap?
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat