Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2015, 22:28   #23
Janne G
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 62
Indlæg: 23
Styrke: 11
Janne G er ny på vejen
Tak Malofa, Ida og Peter.

Jeg har fundet 2 musemåtter, som jeg håber vil/kan hjælpe.
Har taget et screenshot af "sagerne" og mailet overslaget til sagsbehandlerne. Har ikke blot fået én ny sagsbehandler med derimod hele to stk. på én gang.

Hmmm, tænker om jobcenteret er af den opfattelse, at der skal forstærkning til at håndtere mig

Klagede over sagsbehandlingstiden/forløbet i maj 2014 til såvel Jobcenterchefen og Borgermesteren. Blev efterfølgende tildelt en anden sagsbehandler - og indkaldt til et møde med den nye sagsbehandler og jobcenterets juridiske konsulent. På mødet lovede den juridiske konsulent, at Jobcenteret fremover ville behandle min sag proaktivt og hurtigt. Den ny sagsbehandler fik etableret ergoterapeutisk og fysioterapeutisk funktionsevnevurderinger samt skabt kontakt til visitationen, som kom på hjemmebesøg med henblik på tildeling af hjælpemidler (til hjemmet). Derudover lå min sag klar til arbejdsprøvning i august 2014.

Pludselig fik jeg i primo august tildelt en ny sagsbehandler, som skulle overtage min sag. Da jeg begyndte at sætte spørgsmålstegn ved den manglende virksomhedspraktik, påstod hun, at min sag ikke var tilstrækkelig lægelig belyst, hvorfor hun ønskede endnu en statusattest fra min reumatolog i slutningen af november 2014.

I august 2014 var jeg igennem endnu en MR-scanning af hele ryggraden, bækken og hofter. Min reumatolog udarbejde i denne forbindelse en statusattest og vedlagde scanningsbeskrivelserne, som beskriver:

Diskusforandringer i L1 og L2 samt L3 og L4.

I de fleste niveauer thorakalt ses modic 2 type forandringer omkring disci.

C6 og C7 lille prolaps

C4 til C5 prolaps med tydelig rodpåvirkning bilateralt

Erosioner af SI-leddene (spondylartritten)

Slidgigtforandringer i begge hofteled grundet hoftedysplasi.

Derudover psogigten, som sidder i fingre, tæer og knæled.

Sagsbehandleren spurgte mig, om jeg virkelig mente, at hun på baggrund af statusattesten fra august 2014, skulle starte en sag i rehabiliteringsteamet. Hun havde behov for yderligere lægelig evidens, før hun kunne sætte gang i teamet.

Hun fik så endnu en statusattest i december 2014. Min reumatolog var rasende på Jobcenteret - og spurgte mig, om de havde tabt sutten i jobcenteret. Statusattesten beskrev det samme, som i statusattesten fra august.

I november 2014 blev jeg tilknyttet anden aktør, som udelukkende skulle finde en virksomhedspraktik til mig. Intet skete, bortset fra, at konsulenten fra anden aktør mente, at jeg skulle komme til møder med hende x 1 ugentligt på hendes kontor på 2. sal (uden elevator). Jeg kan bare ikke kravle på trapper, så det første møde blev afholdt i et undersøgelsesrum hos tandlægen, som bor i samme ejendom - blot i stueetagen

Ved et af disse møder forklarede konsulenten mig, at hun ville finde en praktikplads på 20 timer per uge. Jeg kiggede måbende på hende og sagde, at det slet, slet ikke kunne lade sig gøre. Derefter blev praktiktiden nedsat til 9 timer per uge + transporttid, hvilket i alt udgør 12 timer per uge. Men intet skete, hvorefter jeg klagede til min sagsbehandler. Direktøren for "anden aktør" overtog min sag - og lynhurtigt fik hun fundet den nuværende praktikplads. I fredags kontaktede hun mig og foreslog, at jeg gik ned fra 9 timer til 6 timer ugentligt fra på mandag (i morgen). Det bliver jeg simpelthen også nød til, da jeg ikke kan håndtere de opgaver, som også skal passes herhjemme inkl. at være noget for min datter.

Der hersker ingen tvivl om, at jeg føler mig godt og grundigt sjoflet til af jobcenteret - og fremover vil samarbejdet udelukkende kunne karakteriseres som "strickly business" med sparringspartnere som DUKH og Elmer & Partnere på sidelinjen. De to nye sagsbehandlere vil indkalde mig til et møde hurtigst muligt. Jeg har skrevet tilbage, at det vil være muligt efter den 10/3, hvor jeg har et telefonmøde med en specialkonsulent fra DUKH og senere møde med advokaten.

Peter, det er bestemt en uskik, når jobcentrene overlader indhentning af tilbud vedr. hjælpemidler til borgerne. Stakkels kvinde med brok, jeg bliver rasende, når jeg hører, at en ældre borger bliver behandlet uanstændigt og respektløst. Det er vanvittigt og absurd.
Janne G er ikke logget ind   Besvar med citat