Se enkelt indlæg
Gammel 23-02-2015, 17:27   #1032
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 23.02.2015

Folketingets Socialudvalg
Folketinget
Christiansborg
1240 København K.

Spørgsmål til Socialminister Manu Saren

Hvorfor er ministeriets ”retningslinjer” for lægekonsulenter ikke påført, at han uanset sit ekstra job som kommunal lægekonsulent medarbejder, er læge i alle lægegerningens faser, også når han får forelagt mine journaloplysninger til gennemsyn og oversættelse?

Retningslinjer er ikke vedtaget ved lov, og kan således blive misbrugt, da ingen tidligere socialministre vil efterkomme som påstået, at ville gribe ind overfor ”uartige” kommuner når de bevidst begår fejl, og sparer penge på borgernes fysiske bekostning!


Lægeløftet
"Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det
løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig,
• at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse,
• at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret,
at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit
fag vedkommende anordninger og bestemmelser."

Lægekonsulenten har som kommunal ansat medarbejder ingen ret til at få forelagt, at behandle og tilsidesætte mine ”statusoplysninger” fra min egen læge, der er konkrete journaloplysninger om min helbredstilstand!

Han må kun overdrages min ”STATUSATTEST” i funktionen som læge!


Bilag: Brev af 17.01.2015 til Statsminister Helle Thorning Schmidt
” Brev af 26.01.2015 til Socialminister Manu Sareen

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat