Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2015, 20:07   #8
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Mange tak!

Der er en masse ting at gå i gang med - især læsestof

Jeg må ind på Borgerservice i morgen og søge aktindsigt, men hvad er det helt præcist jeg skal kigge efter i disse dokumenter? Om de har noteret min diagnose, da de blev bekendt med den i 2011 (mundtligt), og om den generelt er noteret?

Min diagnose står MANGE steder inde på min e-journal, men hvem kontakter jeg for at få dokumentation fra en speciallæge i psykiatri?

Det er en principsag for mig. Jeg synes, det er foragteligt, at de ikke vejleder bedre, når jeg gang på gang har nævnt min diagnose og udtrykt bekymring for økonomien til de måske 10-15 forskellige fagpersoner, jeg har været tilknyttet igennem tiden.
Grimt!

Angående dine spørgsmål, Peter
Jeg blev i 2011 indlagt med et voldsomt angstanfald og var indlagt i 3 uger. Siden dette er sket utallige gange siden jeg var 12 og jeg altid har været indlagt på somatisk afsnit, da man ikke vidste/troede, at det var noget psykisk, valgte de denne gang at indlægge mig på psykiatrisk afdeling, da de godt kunne se i min journal, at de aldrig har fundet noget i de fysiske undersøgelser.
Jeg blev undersøgt og testet og her blev diagnosen stillet af en psykiater, hvorefter jeg blev henvist til en psykoterapeut med henblik på et længerevarende forløb.

Jeg er pt. i et psykoterapeutisk forløb, der har varet i cirka halvandet år og har halvandet år tilbage. Har gavn af det og lærer nogle mestringsstrategier, der virker for mig og har ikke været indlagt i godt et år. Får stadig angstanfald, men ikke lige så voldsomt som tidligere.

Jeg vil rigtig gerne have mig en uddannelse på et tidspunkt, men efter at have forsøgt senest i august-oktober, er jeg kommet frem til sammen med min psykolog, at det ikke er nu. Jeg er i stedet blevet henvist til SIND daghøjskole i Aalborg af kommunen, og glæder mig til et forløb der, så man kan få fyldt hverdagen ud

Jeg vil rigtig gerne arbejde med noget administrativt, og har været tilbudt en stilling som lægesekretærelev på Aalborg Universitetshospital, men måtte springe fra, da jeg dagen før fik et voldsomt angstanfald og blev indlagt. Drømmeuddannelsen!!! Men livet arter sig ikke helt som ønsket, men jeg tror på fremtiden - det skal nok lykkes en dag.

Jeg ved ærlig talt ikke særlig meget om fleksjob, og tror også jeg foretrækker, at få mig en uddannelse først - hvis det er muligt

Beklager virkelig mine romaner, men er så dårlig til at fatte mig i korthed!

Venligst

Carina
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat