Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2015, 08:58   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Jeg er lidt i tvivl om hvad det er firmaet skal rådgive omkring, ud fra din formulering ser jeg to senarier.

A
Der er allerede gæld, måske klat-gæld og der skal ryddes op.

B
Det har indtil nu været ok, men det med huset bliver måske det der giver problemer.

Hvis der ikke er stiftet stor klat-gæld på nuværende (altså B), så ville jeg istedet kontakte uvildig bankrådgivning, for at få kortlagt hvordan en fremtidig økonomi kan tilrettelægges.
Jeg troede selv at min økonomi ville havne i laser efter min afskedigelse, men efter deres gennemgang af min økonomi, viste det sig at der absolut ikke var noget at være nervøs for og siden har jeg sovet roligt om natten.

Ved situation A er det udmærket med "kunstigt åndedræt" fra diverse der direkte rådgiver om gæld.
Gælden består af lån på hus på 1,35 millioner og så lige en kasse kredit på 550.000 kr + det løse - så i alt et sted imellem 1,8 - 2,0 millioner kr. i gæld.

Her i januar sendte banken besked om at gælden på kasse kreditten skulle betales ud, hvortil min bror har meddelt at det har han ikke mulighed for, hans ekskone har valgt taktikken med helt at lade være med at reagere på henvendelser fra banken. Så i tirsdags meddelte banken at de nu har sendt sagen til inkasso, så vi forventer at de næste skridt bliver fogeden og derefter en tvangsauktion.

Jeg har været inde og kigge på DSR men jeg tror desværre ikke at han kan få hjælp derfra, da hans indtægt ligger over deres grænse. Men jeg vil lige hive fat i ham her i weekenden så vi kan få dobbelt tjekket det, for jeg tror det ligger meget tæt på grænsen, og jeg ved ikke hvad hans kæreste får i indtægt da hun er på kontanthjælps sats....
__________________
Gitte


Sidst redigeret af gittedl; 30-01-2015 kl. 09:02.
gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat