Se enkelt indlæg
Gammel 11-10-2014, 21:36   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter8 Se meddelelser
Hvis man tilbydes et job, som man mener ikke at kunne bestride fagligt, kan man så sige nej tak? Eller rettere, risikerer man at miste ledighedsydelsen hvis man siger nej? Og hvor lang tid?
Jeg forstår ikke rigtigt, at du kan tilbydes et job, som du ikke kan fagligt. Altså f.eks. hvis man bliver tilbudt et tømrerjob, og man ikke har uddannelsen, så kan jeg ikke forstå, at jobcentret skulle tilbyde det - og især virksomheden vil da nok ikke lige have en, som ikke har den nødvendige viden til at udføre et arbejde i virksomheden.

Men det kan dog været noget andet, hvis jobcentret har ment ud fra oplysninger, at du havde noget andet fagligt eller viden som kunne dække de kvalifikationer, der var behov for - og evt. du kunne oplæres i.

Jeg søgte en stilling fra jobcentret, og det viste sig, at jeg var den eneste "kvalificerede" til stillingen, men virksomheden mente ikke, jeg havde den nødvendige erfaring til at kunne bestride jobbet. Det havde jeg fuld forståelse for.

I mange stillinger kan der stå måske ca. 4-5 kvalifikationer, som en virksomhed vil have, man vil kunne. Hvis man så kun kan 2-3 af dem, kan man alligevel måske oplæres i de sidste... Nogle gange må man bare tage en chance, det er selvfølgelig éns egen vurderingssag i hver stilling, man får set på.

Sidst redigeret af curls; 11-10-2014 kl. 21:39.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat