Emner: Pension
Se enkelt indlæg
Gammel 13-06-2014, 10:55   #86
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Arbejdmediciner

Hej med jer

Så er den gal igen og har brug for jeres hjælp.

Kommunen har sendt mig på arbejdsmedicinsk amb. i Køge, primært for at få lavet en lunge funktions test, den blev også lavet, for at se hvor megt lungekapacitet jeg havde efter lungeoperationen for snart 4 år siden.

Jeg blev så haglet igennem et hav af spørgsmål ang. mit tidligere arbejdsliv, min familie, tidligere sygdomme og behandlinger.

Mine forventninger til mit arbejdsliv, flex eller pension, ja alt blev gennemgået, sad og talte med ham i knapt 3 timer.

Er nu i ressourceforløb, mangler et halvt år, har været i 2 arbejdsprøvninger der viser 2-3 timer hver anden dag, når jeg kommer hjem må sove/hvile mig i 3 til 6 timer.

Den kloge mand jeg talte med mente at hvis jeg tabte mig nogle kilo så kunne jeg få det meget bedre og kunne arbejde flere timer, så han vil foreslå en diatist for at få min vægt ned.
Alle de læger/speciallæger jeg nu har været hos har ikke nævnt det med et eneste ord, så kan han / kommunen kræve at jeg nu begynder at tabe mig, ja jeg er overvægtig men ikke i den grad så det har betydning for min arbejdsevne, der har ikke været problemer i de 2 arbejdsprøvninger jeg har haft.
Desuden ville han da foreslå at jeg fik taget et kørekort, så jeg kunne søge arbejde længere væk fra min bopæl, jeg har ikke haft kørekort i over 25 år og har heller ikke lyst/råd til at tage det.

Mine spørgsmål er, kan de kræve at jeg taber mig og kan de kræve at jeg tager et kørekort ?????
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat