Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2014, 11:37   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Er jeg i tvivl om at jeg skal ringe og gør SB.
opmærksom på at nu vil jeg klage...
Eller skal jeg uden varsel bare gøre det?
Du skal ikke ringe til din sb.

Hvis du skal noget, så skal du skrive.

Hvis du er utilfreds med noget, som din sb har gjort, eller ikke gjort, så kan du sende hende en mail og skrive, at du ikke er tilfreds med det hun har gjort, eller ikke gjort, og så spørge, om hun har tænkt sig, at rette op på det.

Hvis du så får et negativt svar retur, så må det munde ud i en klage til jobcenterchefen.

Jeg husker ikke detaljerne i din sag, men hvad angår din manglende aktindsigt, så er dette ikke nødvendigvis din sb's skyld.

Her i byen er det dem, der sidder i receptionen, som laver aktindsigt.

Så hvis det er den udeblevne aktindsigt du er utilfreds med (hvilket er helt forståeligt), så vil jeg anbefale, at du klager til jobcenterchefen.

Jeg klagede til jobcenterchefen nogle gange i de sidste år af mit sagsforløb, jeg oplevede på intet tidspunkt, at det førte noget negativt med sig, tværtimod oplevede jeg, at jeg blev taget alvorligt og der blev ageret på mine klager.

Ordet "klage" har en negativ klang, og så er det vist uanset om det er i forb. med en sag i kommunen eller en nabo der larmer.
Men hvis man har en sag i kommunen, eller bor til leje i et større boligselskab, så er det ofte den eneste mulighed man har for, at gøre opmærksom på, at "her er et problem, som jeg gerne vil have hjælp til at løse".

En enkelt klage medfører ikke, at nogen bliver fyret eller bliver smidt ud af deres bolig, men den får gjort nogen obs på, at noget ikke fungerer.

Jeg tror man skal se en klage som et stykke værktøj, det skal ikke altid være det første stykke værktøj man griber til, men samtidig skal man heller ikke være bange for, at bruge det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat