Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2014, 18:02   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
Jeg har desværre ikke tid til et længere svar lige nu. Jeg vil dog lige kort bide på "Webmaster"s opmuntring og henvise til bl.a. dette link: http://healthland.time.com/2013/12/1...ond-hand-risk/

Og som "jh" rigtigt nok skriver, så manipuleres der ofte med forskning og undersøgelser, og det gælder som oftest begge veje. Hvis man f.eks. er skarp til matematik og så læser Per Finks "dokumentation", ja så fatter man slet ikke at han slipper afsted med det. Jeg er klar over at der i dette tilfælde findes undersøgelser der støtter begge synspunkter, men jeg har ikke læst nogle af dem direkte selv, jeg har bare læst hvad andre refererer til i dem. Jeg vil dog læse op på det så snart jeg lige får tid.

I mellemtiden, er der nogle der har set dokumentaren "House of numbers"? Jeg vil sige så meget at den rystede mig i min grundvold mht. i hvilket omfang sociale/politiske/økonomiske interesser indvirker på sundhedssystemet og hvilke (fejlagtige?)"sandheder" der fra myndigheder udbredes om sygdomme, her HIV og AIDS. Jeg vil klart anbefale den, den er meget interessant og så kan den endda findes på youtube.

Jeg vender lige tilbage når jeg har bedre tid
Tja nu er hemmelige undersøgelser ikke så seriøse vil jeg mene...som den du henviser til...

For mig fremstår den artikel som en journalist der ikke har sat sig ind i det stof hun skriver om..

Det er rigtigt at man altid vil kunne finde nogen der skriver noget der svare godt overens med det man selv tror på...

Men hvis man skal kunne stole på en undersøgelse...ja så må man som minimum kunne forlange at det er en åben undersøgelse hvor man kan se hvordan man har lavet undersøgelsen..

Jeg har tidligere i denne tråd lagt nogle ret interessante links http://www.k10.dk/showpost.php?p=303889&postcount=14

Det ene af dem http://www.ecigarette-research.com/w...misinformation

Dette viser rigtig godt hvad det er der sker....

En masse mennesker...både i kræftens bekæmpelse, sundhedsstyrelsen og andre.....henviser hele tiden til denne tyske undersøgelse....og de postulere alle sammen at der er formaldehyd i dampen...for det siger undersøgelsen...

Men det passer jo ikke som den græske læge Dr Farsalinos tydeligt viser....

Jow der var formaldehyd i luften...men den kom ikke fra dampen....den kommer fra os mennesker når vi ånder....dette ses tydeligt på de grafer der findes i det sidste link her...

Læg mærke til stigningen inden der bliver dampet og stigningen imellem...

Det som alle de mennesker også måske bevidst "glemmer" at fortælle folk når de raser derudaf som antirygere tit gør....

Ja det er at de mængder der er i luften....som kommer fra os mennesker....rygere, dampere og ikke mindst ikke rygere og ikke dampere....ja de mængder er så små og de er langt mindre end det som anses som værende sikkert...

Nu blev der snakket om passiv damp...og at man som passiv damper kan indånde nikotin....

Nu er det et minimum af nikotin der spredes i dampen....og som JH skriver...så er det det eneste som spredes....ingen af de andre stoffer spredes i dampen...

Vi er nede i noget der hedder 0.01 % der spredes...

Det spredes vel at bemærke meget kortvarigt da dampen hurtigt opløses...set i forhold til alm røg...som kan "hænge" i luften i lang tid...

Så der spredes mindre nikotin i damp fra en ecig kontra hvis du koger kartofler...

Nogle gange er det ikke nok at vide hvad der er for stoffer i ting....det er lige så vigtigt at vide hvor meget af de stoffer der er...

Når det er sagt...ja så har jeg såmænd ikke noget imod at der kommer forbud visse steder...vel at mærke indendørs...

For det ser ud til at menneske kroppen er lidt forunderlig....for der findes faktisk mennesker som lider af nikotin allergi....som kan slå ud over det hele...hvis personen ser damp....

Dette selvom personen damper 0 mg væske...og at der altså ikke er noget nikotin i luften...

Det er måske det samme der sker som det der sker ang placebo effekt...

Det er ret vildt hvad ens øjne kan se og opfange og effektivere....til trods for at de forhold der bør være til stede for det kan ske....ja de er der ikke...

Men men i alt så vil man kunne erfare at der ikke sker noget ved at stå i nærheden af en som damper..

Nikotin er ikke meget anderledes end koffein...for ens krop...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat