Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2014, 13:54   #12
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Undrer mig hver gang over at folk snakker om de får mindre i løn på ny ordning. Jeg får nogenlunde det samme i månedsløn (er timelønnet) som mine fuldtidsansatte kolleger (selvfølgelig minus det overtidstillæg m.m. som de får). Hvis jeg arbejdede 25 timer (arbejder kun 10) i ugen ville det blive reguleret så min samlede løn stadig lå på samme niveau som mine kolleger.
Hvordan kan det være i får mindre i løn på den nye ordning?
Først og fremmest skal du bemærke, at jeg kun aflønnes for 1,5 time om ugen..aflønning for 10 timer ville betyde at jeg fik 20766

Det begynder så at nærme sig den løn som fuld tid ville give, nemlig 21644..jeg er i et nyt fag nu og ikke længere pædagog. Får 135/timen+8%pension.

Som pædagog med 180 i timen ville jeg endda få mindre i løn end nu med kun 1,5 time, da mit pensionsbidrag på 14% skal medregnes og derfor betyder at fleksløntilskuddet skæres mere ned..ville faktisk kun få 17581..så det er et sjovt system..og egentligt lidt uretfærdigt for dem med høj løn, som ikke kan arbejde ret meget..

At det giver mig mindre end en pension ville, når man medregner min forsikring gennem pensionsselskabet, er også lidt mærkelig..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat