Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2014, 13:06   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ihogåh Se meddelelser
Selvangivelse – for meget udbetalt

Jeg kan se på min selvangivelse/årsopgørelse se, at jeg har fået lidt for meget udbetalt i førtidspension for 2013.
Bliver beløbet krævet tilbage af udbetaling Danmark?
Er der en bagatelgrænse? Jeg har fået udbetalt ca. 10.000 før skat for meget.

Har du stået i en lignende situation? Og hvornår på året krævede de pengene tilbage? Og hvor meget skulle du tilbagebetale?

Jeg er førtidspensionist efter reglerne efter 2003. Jeg er gift.
Hvis jeg forstår dig ret, så er det pga. din egen eller ægtefælles indkomst du har fået for meget pension udbetalt.

Jeg synes du skal rette henvendelse til Udbetaling Danmark og gøre opmærksom på det. Måske kommer det under bagatelgrænsen, jeg ved det ikke, men det er et godt signal at sende at du selv gør opmærksom på det.

For et par år siden havde jeg og/eller min mand haft en indkomst der lå over den oprindelige beregning. Jeg gik på kommunen og gjorde opmærksom på det, men fik det svar at det var ikke noget de ville regulere, det var i småtingsafdelingen. Jeg fik også at vide at de fik det ud på nogle lister hvis der var noget der afveg så der skulle efterreguleres.

Jeg har her i forummet hørt nogen sige at de kom på en observationsliste hvis de var blevet krævet tilbagebetaling uden selv at henvendte sig. Så jeg synes bare du skal kontakte Udbetaling Danmark, så har du vist vilje.

Mvh. Susanne

Ok, jeg ser du har svaret samtidig med jeg skrev. Skriv til Udbetaling Danmark, så får du et skriftligt svar.
Mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat