Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2014, 18:18   #1506
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Ja, lakrids er godt!!! Mette Blomsterberg, eller hendes lakrids kender jeg desværre ikke...


Skal jeg nok



Ja, og skulle man smadre en flaske ved et uheld, mister man "kun" 100ml...



For mit vedkommende hamstrer jeg basevæske med så høj mg/ml jeg kan finde, 100mg/ml er det højeste jeg har fundet indenfor EU (det fylder mindst og er, som regel billigst pr.mg) det ryger direkte i fryseren, men skal over på mindre, nok 100ml, glasflasker i nær fremtid...



Ja, jeg så godt de 50 ml flasker, men så skal der bruges dobbelt så mange, det både fylder og koster mere...


Iæst de blå er flotte, men der er vist noget med at de brune lukker mere af for sollys (nok derfor mange medicinglas er brune), men det gør jo ikke den store forskel i en fryser...



Ja, tænkte nok at du ville skrive noget i den retning, det var også derfor jeg godt turde tale på dine vegne i mit forrige lindlæg...



Ja, det er bare om at komme igang, hvis man ikke allerede er det...
Jeg tror ikke der går lang tid fra d.14. til loven bliver vedtaget af elevrådet på hoppeborgen... lovforslaget ligger vel allerede klar i skuffen...



Ja, det kan da ikke vare længe...


Video'en du linkede til var meget informativ, og satte nogle ting på plads, og nogle tanker igang...

Nu sidder jeg og overrvejer min fremtidige dampestrategi, både mht. den kommende lov, sundheden, mm.

Han bekræftede min mistanke om at hvis noget i damp er skadeligt, er det aromaen...

I øjeblikket damper jeg 6-12mg/ml med aroma, ca. 5-10ml om dagen, når jeg er hjemme...

Når jeg er ude damper jeg 40-50mg/ml uden aroma, men i meget små mængder, måske 10-15 hiv i timen...

Ingen tvivl om at det sidste er langt det sundeste, grunden til at jeg ikke damper 40-50mg/ml hjemme, er at jeg sansynilgvis efter kort tid vil sidde og dampe 5-10ml, 40-50mg/ml og dagen...

Skulle det blive tilfældet, så skal der for alvor hamstres væske... og et eller andet sted vil jeg egenligt gerne helt kvitte dampen... bare ikke lige nu...

Måske løsningen er kun at dampe udendørs, det vil automatisk nedsætte forbruget, det virkede med cigaretterne...

En anden ting der blev bekræftet er at nikotinvæsken kan holde sig endog meget længe, hvis den opbevarers korrekt, i glasflasker og i fryser...

Han snakkede om at han havde nikotinbase der var upåvirket af at have ligget i fryser i, var det 4 eller 5 år...

Øv, så løb hjernen tør for energi, men kom endelig med indput, tanker og ideer...
Har nøjagtig samme tanker omkring det aroma, og indrømmer jeg lige stillede damperen fra mig, da han forklarede om ''popcornlunger'' og det faktum, at lungerne bare dør...
Jeg ved godt det er Diacetyl der er synderen, hvorfor jeg ofte køber væske fra FlavourArt, da de kun sælger væske og aromaer til e-cigaretter UDEN Diacetyl, og derfor er nogle af de sikreste på marked......men alligevel nager tvivlen mig, kender du det. Jeg hæfter mig jo meget ved, at aromaerne er til fødevarer, og IKKE er beregnet til damp, og at man ikke kender resultatet ved års forbrug......

Jeg synes denne her er meget fin.........men igen, fordi der ingen krontrol er, kan man igen ikke læse på flaskerne hvad de indeholder hvis man køber dem færdige hos forhandleren.

http://maillist2.dandomain.dk/Userfi...vejledning.pdf

@Trex
Nej man kan ikke nå at smage ret mange væsker på en dag, højest en eller to.
Det ville jo kræve at man havde gang i mindst lige så mange tanke.

Men kan du mærke forskel på at dampe 6mg - det burde ikke kunne give nikotinskævhed....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat