Se enkelt indlæg
Gammel 14-02-2014, 00:25   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare trist at ordet ''funktionel lidelse'' er blevet sådan en advarselslampe der blinker uhæmmet, fordi folk kan rammes på økonomien og risikere at lande på fuldstændig forkert hylde, fordi det er blevet så let at fucke folk op under udredningen

For jeg har grundlæggende en fin tiltro til begrebet, og jeg tror rent faktisk at krop og psyke hænger sammen - synes jeg genkender det fra mig selv på godt og ondt! Jeg ved hvad et vil sige at have fysisk ondt, og blive psykisk dårlig af smerterne. Såvel som jeg ved hvad det vil sige, at havde det så dårligt psykisk, at jeg får fysiske smerter i kroppen.

Så trist en måske udmærket behandlingsmulighed, nu er et trumfkort i kommunale hænder, når folk skal snydes (og der skal kassetænkes!) og diagnoser manipuleres til ukendelighed, med ekstreme følger for den syge

Det er derfor jeg med vemod og sukken, må indrømme at fibromyalgipatienterne nok er bedre stillet med at det ikke vil blive vurderet til at være en funktionel lidelse.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat