Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2014, 08:25   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor66 Se meddelelser
Syntes også at det er helt fair at de bidrager hjemme, men hvordan filen skal vores unger nogen sinde få mulighed for at spare op til at flytte hjemmefra, hvis de skal gå ind i en fælles forsørgelse af husstanden.
Ja, det er i orden at de betaler for den mad de spiser, et tilskud til el o.l., og derefter kan man se på hvad de har tilbage, om der er så man også kan være bekendt, at kræve et tilskud til huslejen.

Selvom de unge mennesker er fyldt 18 år, og dermed myndige, så kan de kun få su som udeboende hvis nogle krav er opfyldt, så de er blevet godkendt til det.

Lovgivningen hænger simpelthen ikke sammen.
Hvad angår forældrenes boligsikring forventes det, at den unge bidrager til familiens forsørgelse.
Hvad angår reglerne om su forventes det, at de bor hjemme, og delvist forsørges af forældrene, indtil de fylder 20 år.

Hvad angår vores egen situation overvejer jeg, at spekulere i det faktum, at vi bor i en lille lejlighed, så min datter forhåbentlig kan godkendes til su for udeboende, hvis hun er parat til at flytte hjemmefra kort efter hun er fyldt 18 år.

Så kan jeg få fuld boligsikring igen, og kan dermed bedre evt. hjælpe min datter økonomisk.

Og det er dælme trist, at det skal være sådan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat