Emner: Pension
Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2013, 21:47   #74
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Hej

Er der en af jeg der kan sige mig om jeg er ved at blive skør eller hjælpe med at finde en §. Har siddet og gloet mig blind på at finde en § 68. 69 og 69c

Den skal ligge inde under Bekendtgørelse nr. 190 af 24/02/2012 om lov om aktiv socialpolitik
Det jeg kan finde er, at de er (ophævet) min sagsbehandler sad og viftede med et stykke papir da jeg nævnede det for ham, der stod også nogen paragraffer men fik ikke set det hele.
Har nu ledt på nettet men kan simpelthen ikke finde dem.
Selvstændig virksomhed
§ 65. Kommunen kan give en revalidend støtte i form af tilskud eller rentefrit lån til at etablere selvstændig virksomhed, når den pågældende har faglige og forretningsmæssige forudsætninger for at drive virksomheden og denne støtte frem for anden revalidering skønnes at kunne bringe den pågældende i stand til at forsørge sig selv og sin familie.
Stk. 2. Kommunen giver støtten som rentefrit lån, når kommunen skønner, at dette er rimeligt under hensyn til modtagerens fremtidige erhvervsmuligheder.
Stk. 3. Kommunen kan endvidere give tilskud til forsørgelse i en kortere periode, normalt ikke mere end 6 måneder.
Stk. 4. Lånet efter stk. 2 sikres ved tinglyst pant, når dette er muligt.
§ 66. Kommunen påser, at der foreligger en forretningsmæssig forsvarlig plan for den selvstændige etablering.
Stk. 2. Kommunen skal i den periode, hvor der udbetales tilskud til forsørgelse, følge sagen for at sikre sig, at forudsætningerne for hjælpen fortsat er opfyldt.
§ 67. Kommunen kan eftergive et lån, hvis revalidenden ikke har økonomisk mulighed for at betale det tilbage.
§ 68-§ 69. (Ophævet).
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat