Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2013, 14:53   #972
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
VALGPLAKAT PÅ FACEBOOK!

https://www.facebook.com/#!/groups/156957194321439/


Statusattest ved egen læge af 19.04.2000

Klienten er en 55 årig mand, der efter en færdselsulykke i 1983 er delvis lammet, diagnosen er tetraplegia spastica (delvis spastisk lammelse af alle 4 ekstremiteter). Klienten modtager højeste førtidspension samt plejetillæg.

I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives, at klienten har en dårlig gribefunktion. På grund af sammentrækning af senerne i hænderne og manglende mulighed for at klare sin personlige hygiejne.
Klienten behandles med skinnefiksaktion om natten for at bedre kon-trakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen. (min læge var uvidende om denne nedskæring)

Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over lange stræk.
Klienten beskrives herudover mobil med rollator for transport indendørs som udendørs.

Klienten anvender dog manuel kørestol, specielt når han skal færdes på ukendte steder.

”Sagsbehandler beskriver, at klienten har behov for hjælp til at tørre sig efter afføring”.

Det er lægekonsulentens vurdering er der er en klar "diskrepans" i vurderingen som beskrevet af sin egen læge, og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede.

Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt – ”må det antages” - at klienten ikke er ”berettiget” til den søgte hjælpeordning.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat