Se enkelt indlæg
Gammel 26-10-2013, 03:58   #33
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er faktisk ganske uhyggeligt det der er sket med hende Mette Frederiksen...

For bare 3 år siden ville jeg have forsvoret at hvis vi skal have en ind som virkelig vil kæmpe for syge og udsatte, folk der havde været så uheldige at miste deres job osv....ja så skulle det være hende...

Det er uhyggeligt at se hvad magt kan gøre ved mennesker....hvordan de kan vende 180 grader væk fra det som de troede og gik ind for før de fik magten...

Og nej man kan ikke undskylde sig med at man ikke har 90 mandater i folketinget....for hvis noget går imod ens idealer...ja så står det jo en frit for at sige at man ikke kan være med til det...men selvfølgelig er det et problem hvis den taburet man sidder på er vigtigere end ens idealer...

Bare se de monstre hun har født nu...jeg fatter ikke hvordan et menneske som hende kan konstruere og lægge navn til disse monstre....reform af fleksjob og førtidspension, kontanthjælpsreformen, reform af sygedagpenge som kommer...

Det er da menneske som hende der gør at folk får politikerlede og vender sig bort og ikke gider stemme....for hvorfor skulle de...man kan jo ikke regne med hvad det er man får når politikere ikke behøver at holde fast i deres idealer...

Et eller andet sted er det ikke noget under at der popper "modstandsbevægelser" frem rundt omkring..

Vi kan håbe på at der bliver lavet så meget larm og ballade at det vil gøre en forskel til den bedre side...
ha webmaster, der fik du lige min nattesøvn til at forsvinde.

Ja hun havde jo nogle rigtige gode ordvekslinger med Claus Hjort i sin tid.

Jeg har spekuleret på, hvordan de har kunnet slå sådan en mental kolbøtte. Helle Thorning har man jo hele tiden vist var noget af en tom hatteæske, men både i SF og R, er der rigtig mange der er ramt af en magt psykose.

Ja det er da godt nok den rene ondskab hun får sat i verden. Jeg må indrømme, at da jeg læste hendes tale om at gøre en forskel for de rigtige, var min første tanke, nazimær. Jeg må indrømme, at jeg er skræmt fra vid og sans over, at den menneskeforagt og kynisme er kommet så langt ud på venstrefløjen. Spørgsmålet er om det er magten og ansvaret der har skræmt hende og hun dermed får en ekstrem overreaktion for at bevise, at hun godt kan. Folk med mindreværd overkompensere ofte og bliver opblæste i deres egen selvforståelse. Den er jo meget tydelige hos Lars Uløkke, der er det blevet til rendyrket arrogance. Det er sørgeligt at se, et menneske i så voldsomt et fald. Spørgsmålet er om hun falder helt fra hinanden den dag hun ikke er i regering.

Sådan en som Lisbeth Zornig er for mig mere let læselig, hun er ramt af middelklasseangsten, frygten for den ukontrollerbar hob.

Når jeg læser er der mange der indirekte giver udtryk for den angst og frygt de har, for den sociale bevægelse der er sat igang og det siger mig, at nu ruller lavinen. Der er mange der nu forstår frygten, at middelklassen jo også har mistet deres veldfærdsstat, de har mistet deres sociale tryghed og sikkerhed, de har bare ikke mærket det.

Jeg har også læst mange der vil boykotte kommunalvalget og flere der vil stemmeblankt, som ikke er på kontanthjælp, så der er i aller højeste grad bevægelse. Hvad jeg også har læst er, at der er ved at opstå et politisk parti ud af klemt. Hvis det sker så er der grund til, at de etablerede partier ryster i bukserne.

Som du selv har været inde på mange gange, så har vi været splittede. Nu har vi en forening og kommer vi der til, at vi kan få direkte hjælp til advokater osv. så vil kommunerne snart blive urolige og det vil sikkert kunne mærkes på to måde, enten at kommunerne bliver endnu mere ekstreme i måden de behandler os på, for at kunne beholde magten og kontrollen eller også vil de give efter, for selv cheferne begynder at røre på sig, de fornemmer måske, at jorden brænder under dem og frygter de kommer til at stå til ansvar. Kan det bevises de har ladet folk tåle imod bedrevidende, risikere de op til 3 års fængsel. Straflov § 150.

Stig Gerdes var dråben, for os den positive dråbe, der har fået det til at flyde over og mon det kommer som en overraskelse. Der er sikkert mange der har set det komme og som nu tør tale om det der sker i systemet og så er der alle opportunisterne der kan se hvilken vej vinden blæser. Jeg har en klar mavefornemmelse af, at vi har ramt bunden, kampen tilbage til sociale retfærdighed vil sikkert blive lang og hård, men det har vendt.

Selv har jeg oplevet at få en tro på det. Lysten til at give meningsdannerne modstand og få brudt monopolet, ikke længere være kuet til tavshed. Min oplevelse er, at mange andre også har det på den måde. Jeg har ikke nogen forventninger om, at der er særlig mange, hvis nogen overhovedet, som læser det jeg skriver og sikkert slet ikke politikerne, men det giver følelsen af, at vi er begyndet at presse tilbage for alvor.

Jeg er lidt spændt på at se hvad der kommer til at ske ved valget den 19. Kunne godt gå hen og blive et overraskende protest prøvekludsvalg.
Det kunne tænkes, at Lisbeth Zornig har fået gjort flere politikere nervøse for faldende valgdeltagelse, end hun vil få KHmodtagere til stemmeurnerne.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat