Se enkelt indlæg
Gammel 24-10-2013, 01:56   #28
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Der er nok at skrive om og kommentere.

Først en reakion på en artikel, som jeg har sendt til DF og SF's sundhedsordfører.

Politisk dobbeltmoralsk hykleri.

Sundhedsordfører, Liselott Blixt DF og Sundhedsordfører Øzlem Cekic SF. Jeg reagerer på Jeres udtalelser i Roskilde Dagblad angående en national handlingsplan i forbindelse med selvmord.

http://www.sn.dk/sjaelland/efterlyse...artikel/363032

Det virker temmelig naivt, når Bestyrelsesformand i Livslinjen, Morten Thomsen, appellere til politikerne, om en nationalhandlingsplan for at få bragt antallet af selvmord ned. Hvorfor skulle politikerne ønske en sådan handlingsplan, når de nu fra SF-DF har vedtaget en national ”drabs” handlingsplan i form af sygedagpenge, førtidspensions og kontanthjælpsreformer?

At 600 personer årligt tager deres eget liv, er 600 for meget, er der vist ingen tvivl om. At der er brug for en handlingsplan er indlysende for de fleste, med undtagelse af folketingets politikere og kommunerne. Er det en på overførselsindkomst der tager sit eget liv, så er det ligefrem en økonomisk fordel og dermed er det politisk og økonomisk fuldt ud accepteret i det offentlige system. Som min sagsbehandler sagde til mig, ”når det er selvmord så tæller det ikke”. I folketinget betyder menneskeliv intet, hvis personen vel at mærke opfattes, som en dovn samfundsnasser med kræver mentalitet, der ikke bidrager til samfundet, så er det ligefrem ønskeligt, at folk tager deres eget liv. Som en Facebook bruger så rammende udtrykker det, ”lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne”.

Sundhedsminister Astrid Krag afviser i forbindelse med psykiatriudvalgets rapport, http://www.denoffentlige.dk/psykiatr...p%C3%A5-bordet , at der kan blive tale om, at tilføre flere økonomiske ressourcer til mennesker med psykiske lidelser. Dermed kommer Jeres, ide om, at I vil tage det op overfor sundhedsministeren i forbindelse med satspuljeforhandlingerne, som en tom, hul gestus I kender på forhånd ministerens standpunkt. I har stemt for de ekstreme reformer der er blevet vedtaget på det sociale område. For mig at se, forsøger I som de uansvarlige politikere I er, at stikke blår i øjnene på vælgerne, ved at give det udseende af, at være ansvarlige.

Og hvad er så den nationale ”drabs” plan. Ja det er naturligvis de reformer I har vedtaget. I tror, at ved at stille krav om, at alle der modtager kontanthjælp skal står til rådighed for arbejdsmarkedet, så udrydder man alle sygdomme og alle bliver raske. I virkeligheden er I ved at slå ca. 80.000 syge kontanthjælpsmodtagere ihjel ved at efterlade dem uden forsørgelse.

Virkeligheden er i den virkelige verden, i mit liv således, at jeg lider af en svær alvorlig neurotisk angst, paranoia og depressive anfald i nu mere 22 år. Jeg er og har været på kontanthjælp i over 20 år. Jeg bliver indkaldt til den sædvanlige 3 månedlige samtale, som jeg på grund af min sygdom, ikke har kunnet komme til. Kommunen stopper min kontanthjælp i 9 uger. Jeg går til min læge, som skriver en sygemelding der bliver sendt til kommunen. Kommunen svar er, en trussel om, at hvis jeg er for syg til at møde op, så er jeg ikke berettiget til nogen hjælp overhovedet, hvordan vil I have jeg så skulle kunne overleve? Først da jeg anklager kommunen for drabsforsøg kommer de på bedre tanker. I mine sagsakter skriver kommunen selv, at min arbejdsevne er stærkt turet eller ikke eksisterende. De skriver, at jeg på grund af min sygdom er truet, altså selvmordstruet. Kommunen undskylder deres kontanthjælpsstop med, at de vil hjælpe. Man skal vist være kommunalt ansat eller politiker for at kunne se logikken og fornuften i den hjælp. Resultatet er, at jeg nu har post traumatisk stress oven i en allerede svær alvorlig psykisk lidelse.

I vil gerne bringe det op over for ministeren, en national handlingsplan der skal begrænse selvmord, samtidig med, at I er med til at stigmatisere og marginalisere syge med Jeres politik, ved konstant at fremstille syge på overførselsindkomster, som dovne samfundsnassere med kræver mentalitet der ikke bidrager til samfundet.

Jeg står overfor en daglig eksistentiel trussel, som I står bag, med den politik I fører.

Samfundet vil knække cancer, I vil knække cancerpatienterne, for det tjener et økonomisk formål. I vil bryde fordomme og tabuer om psykiske lidelser, samtidig med I stigmatisere dem og driver dem til selvmord eller sulte dem ihjel ved at fratage dem deres forsørgelse.

Alle selvmord bunder i en mental tilstand. Med den politik I fører er I med til at skubbe tusinder ud i en sådan mental tilstand, at det kan koste dem livet. Derfor er Jeres interesse for en handlingsplan ikke andet end dobbeltmoralsk hykleri.

I bliver hverken større eller mere betydningsfulde ved at træde syge borgere under fode og stille Jer på deres skuldre, I udstiller bare Jeres kynisme og ondskab.

Politik handler kun om kroner og ører og hvad pengene kan bruges til, når man i grunden ikke har brug for mere. I tager det at kunne stille op til et valg og blive valgt, som en given selvfølgelighed, men er det nu også sådan? Jeg vil opfordre til, at stemme blankt eller boykotte, ikke bare det kommende kommunalvalg, men alle fremtidig valg, indtil den dag mennesker igen bliver respekteret og accepteret som dem vi er, med de livsvilkår vi nu engang har. At retsstaten igen fungere for alle og der igen er et juridisk ansvar for kommunerne i forhold til sociallovgivningen.

Støt den sociale modstandsbevægelse KLEMT i stedet, for dem handler det om menneskeliv, det mest uerstattelige.

http://www.klemt.dk/

https://www.facebook.com/ole.jakobse...ommunaleSystem



Der næst en kommentar på DenOffentlige.dk.

http://www.denoffentlige.dk/socialch...e-vende-kursen
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat