Se enkelt indlæg
Gammel 27-08-2013, 21:28   #67
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps René....du skal have lejligheden på hånden før du kan søge det boligindskudslån...

@Helene...nu ved jeg ikke om det at man evt skal have en socialhund kontra en servicehund....er god nok grund....men det burde det vel være eftersom det drejer sig om et menneskes trivsel...og lægepapirerne understøtter det...

Jeg skrev egentlig også bare...fordi du havde skrevet at du mente at man ikke kunne låne igen når man havde et i forvejen.......

Jeg har nemlig selv fået et lån til trods for at jeg ikke havde betalt det forrige lån...kun derfor jeg ved det...


Nå jeg vil lige føkge op på en hektisk dag

Min advokat ringer i morgen formiddag hvor vi snakker lidt om "sagen".

Jeg har også talt med en i dag som selv sidder med noget lovgivning til hverdag og personen sagde faktisk:

Hvis lovgivningen ikke giver udtryk for, hvilke krav der stilles til en SH (servicehund) eller at der ikke står noget om hvem der skal uddanne din SH, ja så kan du jo i princippet "bare" få et diplom på at den er en servicehund !

Og ja, jeg må give personen ret og jeg vil drøfte det med min advokat, for der står nemlig INTET i den bekendtgørelse om at psykisk handicappede må have SH som ikke er trænet et specielt sted, der står ordret i denne bekendtgørelse https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144318 at der skal være tale om at hunden skal have EN eller FLERE nytteopgaver og de nytteopgaver er ikke beskrevet NOGEN steder.

§ 127.

Uanset bestemmelserne i husordenen for almene boliger har personer med fysisk funktionsnedsættelse eller blinde og svagtseende personer, der er afhængige af et servicedyr, altid ret til at holde et sådant.

Stk. 2. Ved servicedyr forstås fører- og servicehunde, som er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for de personer, der er nævnt i stk. 1.




Så det drøfter jeg med advokaten.


Er der mere jeg kan nå at få med?

Jeg har selv følgende:

I lovgivningen kan jeg ikke finde ud af disse punkter:


Hvor i loven definere man en servicehund?

Hvilke krav stilles der i lovgivningen til en servicehund?

Hvor står der i lovgivningen at jeg ikke må træne hunden og samtidig have den boende?

Hvor i lovgivningen er der beskrevet hvad nytteopgaver er?

Hvor i lovgivningen står der hvilke krav der er til ”uddannelse” af hunden



Der står simpelthen INTET og det er det vi bør benytte os af!!! og så må retten jo evt. tage og komme med et svar, for som ministeriet skriver de rokker IKKE på sig.

Men kom gerne med indput inden kl 10 i morgen formiddag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mange tror det er hunden, der skal trænes når man går til hundetræning, men mit indtryk er, at det mest er ejeren, der skal "trænes", så denne bliver i stand til, at træne/opdrage sin hund.

P.s. jeg har aldrig selv gået til hundetræning.



Nej, det har jeg ikke.
Men hvis du har dokumentation fra læge ell. psykiater på, at det vil gavne dig, at have en hund, så vil jeg da mene, at kommunen bør være lydhør.
Hej Vovse.

Du har helt ret, det er faktisk føreren af hunden der skal trænes

men det givet et kanon samarbejde mellem hund og dig...

min psykiater har skrevet LIDT, men er sikker på han kan uddybe sig nærmere:

Rene Hædersdal er i behandling for psykiske lidelser.

I relation til disse, har Rene problemer med ensomhed, når han er i sin lejlighed; og han er ængstelig ved at færdes offentlige steder.

Det vil være af stor betydning for hans psykiske velbefindende, at
kunne have en servicehund.

Hunden vil blive specialtrænet sammen med Rene.

Hunden vil derfor kunne være en hjælp i forhold til de nævnte problemområder.



Kort, men godt???

Der skal også PAPIR på ALT i dag
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat